Hirdetés

Csatlakozz hozzánk


Hirdetés

Hirdessen a General Public blogon!

Árainkról érdeklődjön a marketing@generalpublic.hu e-mail címen.

Kiemelt partnerünk:

Fantasztikus fejlesztés a BKV-nál!

2011.07.19. 20:03 Faigl Zoltán


Az átnevezési hullámnak közterületekkel még nincs vége. Úgy tűnik, a BKV is belefog a fővárosnál már jól bevált látszatcselekvésekbe. Vagy csak a hülyeség ragadós? Bő egy hete jelent meg a BKV honlapján a következő büszke hír:

Nahát! Hogy lehet, hogy az elmúlt több mint 100 évben senkinek nem pattant még ki az agyából az ötlet: ahelyett, hogy a HÉV-eket a külső célállomásuk után nevezzük el, adjunk nekik számokat! És most vajon miért és mi célból született és valósíttatott meg ez az innovatív ötlet?

 

Lássuk a szenzációs hír egy-egy mondatát!

„A BKK és a BKV örömmel tájékoztatja utasait, hogy […] a HÉV-járatokon számozási rendszer kerül bevezetésre, amely sorszámban és arculatában a metróvonalak számozását követi.”

Nos… A dolog értelme az lenne, hogy a négy metróvonalat (M1, M2, M3 és a reménybeli M4) kövesse az öt HÉV-vonal (H5, H6, H7, H8-9), ezáltal a metrók és a HÉV-ek egy nagy budapesti gyorsvasút-rendszerként éljenek a fejünkben.

Csakhogy ezek a vonalak nem képeznek önálló egységes hálózatot. Két külön önállóan fejlődő hálózatról van szó, melyek egymással való kapcsolatai csak esetlegesek.

Egy turistának nagyon jól fog kinézni, ha Budapestre látogatása előtt tájékozódik a budapesti közlekedésről. Ha térképet nem néz hozzá, valószínűleg azt fogja gondolni: egész jól szervezett ez a budapesti közlekedés; van egy kilenc vonalból álló gyorsvasút hálózata! Ide érkezve azonban tapasztalni fogja, hogy ez csak a dizájn.

A két hálózat összevonásának egy budapesti és környéki gyorsvasúthálózattá kétségtelenül lenne létjogosultsága. Ez igazán előremutató lenne: minden tekintetben megfelelne a modern európai tömegközlekedés követelményeinek. Csakhogy ehhez nem a dizájnt kell fejlesztgetni, hanem a vonalakat. De mindenekelőtt talán be kellene fejezni a 4-es metrót.

 

A beszámozásnak köszönhetően a HÉV vonalak megnevezése egyszerűsödik…

Hogyan, kérem? Könnyebb rájönni, hogy hova megy a H7, mint arra, hogy hova a Csepeli HÉV? Nyilván nem, hiszen akkor például a buszok belső utastájékoztató kijelzőjén nem tennék oda zárójelben külön a célállomást: „H7 (Csepel)”.

És még egy kis logikai megjegyzés: akkor van értelme egy rendszer tagjait számokkal megjelölni, ha az egyes tagoknak nincs saját megkülönböztető jellemzőjük, vagy ha olyan nagy a rendszer, hogy a tagok nyilvántartását egyszerűbbé teszi, ha sorszámokat kapnak.

Kis belegondolás után szerintem mindenkinek egyértelmű, hogy a HÉV hálózat esetében egyikről sincs szó: meg lehet őket különböztetni az úti céljuk alapján és az öt vonalból álló hálózat egyáltalán nem mondható nehezen átlátható rendszernek. Akkor minek kell változtatni a jól megszokott elnevezéseken?

 

 ..és illeszkedik a viszonylatjelölési rendszerünkbe.

Igen. Így van, most már illeszkedik. És akkor mi van? Mi következik ebből, semmi?

 

Szegény turisták!

Eszembe jut a 2-3 évvel ezelőtti átszervezés: járatösszevonások, jelölések változása, új táblák. Akkor vajon mért nem jutott senkinek eszébe a HÉV-vonalakat is bevonni ebbe? Pedig a Fogaskerekű vasútból is villamost csináltak, kapott is egy szép számot: ő lett a 60-as villamos. Akkor ennek a lényegét sem értettem.

Az akkori átszervezések egyik fő indoka az volt, hogy szerény fővárosunkba érkező szegény turisták megzavarodnak attól, hogy van ugyanolyan számú busz is, meg villamos is; busz is, meg troli is; villamos is meg busz is; stb. Nehogy véletlenül a 78-as trolira szálljanak a 78-as busz helyett, vagy nehogy összetévesszék az 52-es buszt az 52-es villamossal (nyilván sokat járnak a turisták Csepelre és Erzsébetre)! Kérdem én: nem fognak most szegény turisták összezavarodni attól, hogy van 7-es busz és 7-es HÉV is? Annál is inkább, mert a Baross teret és a Boráros teret néha még mi is összetévesztjük…

 

Mi végre akkor ez az egész?

Az ilyen aprócska átnevezgetések óriási háttérmunkát generálnak: ki kell dolgoztatni a koncepciót; meg kell terveztetni az új dizájnt; le kell gyártatni a táblákat, matricákat, plakátokat, szóróanyagokat; át kell programoztatni az érintett egyéb járatok utastájékoztató rendszerét, a hangos tájékoztató vonatkozó részeit pedig újra fel kell mondatni. Ezeket mind-mind jó pénzért csinálták meg nekünk, és mi nem sajnáljuk rá a pénzünket, hiszen nem csak ők, mi is jól jártunk: végre be vannak számozva a HÉV-ek!

Szerző: Szabó Zoltán

A bejegyzés trackback címe:

https://generalpublic.blog.hu/api/trackback/id/tr433081211

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Asszem 2011.07.19. 22:59:05

Nekem sem tetszett elsőre, de belegondolva szerintem jobb ötlet. Nekem fogalmam sincs a nem békási hév megállóiról, és egy turistának vagy külföldinek szerintem könnyebb lesz megjegyezni, hogy keresse az ötös hévet és menjen öt megállót a filatorigátig, mint azt, hogy a békási (vagy szentendrei...) hévre szálljon.

is 2011.07.19. 23:00:05

Pont a legfontosabb maradt ki: és ha majd meglesz az 5-ös metro, akkor mi lesz a számokkal? lesz M5, meg H5, de semmi másból nem lesz átfedés?

Figyel Castro 2011.07.19. 23:01:16

plusz a Bosnyák, nekünk egyszer ebből volt vita, mert a párom rosszat mondott, én meg oda mentem...

fatia-negra 2011.07.19. 23:02:54

H-007, nevem: érdekű vasút, helyi érdekű vasút...

(gondolni kellett volna minimum 3 számjeggyel a gyors fejlődésre... ez az egy számjegy nem méltó a fülkeforradalmi HEVülethez! plusz lehetett volna akár H-207 -tel kezdeni)

Faigl Zoltán 2011.07.19. 23:03:13

@is: Akkor majd megint átszámoznak, meg átneveznek mindent... Bár a 4-es metrót elnézve egy darabig nem lesz ezzel problémánk...

fatia-negra 2011.07.19. 23:06:07

H-209

de lehetne a buszokat: B-101, villamost: V-666, troli: T-34 stb

fatia-negra 2011.07.19. 23:08:53

@Gyarló Hintaló: ez aljas ellenforradalmi proppagganda!

haladunk! ugrik a pannon rák!

molnibalage 2011.07.19. 23:09:49

@is: Az "5-ös metró", mint név az csak egy koncpeció. Ha figyelmesen olvasnátok akkor leesne, hogy ha össze leszne kötve a vonalak és közös megállók lesznek, akkor fog értelmet nyerni komlyabban ez, mert a H5-ről monduk átszállsz az M3-ra közvetlenül.

v2peti 2011.07.19. 23:13:39

Tekintettel arra, hogy az M5 egyik végállomása Szentendre lesz, ezért az M5 és a H5 nem létezhet egyszerre.
Persze lehet átmeneti állapot, amíg pl. a Csepeli HÉV bejár a Kálvin térre, de onnan nem megy még tovább, de azt akkor még nem M5-nek, hanem H7-nek hívják. Mihelyt bekötik a Szentendrei HÉV (H5) vonalába, attól fogva M5 lehet a neve.

Amúgy meg az M1 vagy pl. Bécsben az U6 sem átjárható a többi vonalról.
Az összekötés (M5 illetve M2+H8 (H9) már régóta a VEKE és mások álma, és remélhetőleg a városvezetés és a kormány is fontosnak fogja érezni, hogy megvalósuljon.

Vincenzo90 2011.07.19. 23:14:33

Csak a bevezetővel nem értek egyet. Én sem örülök, ha szocialista harcosokról, elnyomókról, terroristákról vannak elnevezve tereink.

Egy másik hozzászólóval egyetértve pedig jelezném, engem kérdezett már meg turista úgy, hogy a HÉV-vel próbáltam elküldeni. Nagyon zavarba jött, mikor próbálta megérteni/megjegyezni azt, hogy "csepeli"

OkoskaTo:rp 2011.07.19. 23:17:53

Az egész Hév-átarcosítás egy dologról szól (már a haverok megtömésén túl): Az, hogy annak idején a 4-es metró arculattervezői megfeledkeztek arról az apró részletről, hogy a zöld színt már használják a Hév-vonalakra. Lehetett volna barna, lila, szürke metró is - de nem, zöld lett.

És annak idején a nagy járat-átszámozásnál ugyebár az volt a koncepció, hogy a kis számok lesznek a villamosok, aztán a 70 körüliek a trolik, végül a buszok. Hát, ehhez képest maradt pl. az 5-ös busz (turista Szentendre helyett kijut Rákospalotára), vagy a 61-es. Ennyit a "viszonylatjelölési rendszeretekről".

mestska · http://cities.blog.hu 2011.07.19. 23:22:21

egy újabb feleslegesen okoskodó poszt. Egyértelműen jó irány a hévek számozása,sokkal könnyebb az azonosíthatóság. Nem mellesleg egyértelműen pozitív tapasztalatot lehet szerezni a nyugati városokból.

Ha mondjuk a párizsi (amúgy betűvel jelölt) RER négybetűs desztinációrövidítéseit látta volna, és turistaként abból próbált volna eligazodni az író, akkor talán megértené, miről is van szó.

mestska · http://cities.blog.hu 2011.07.19. 23:24:15

@OkoskaTo:rp:

a rendszer lényege nem az, hogy kis szám villamos, nagy szám busz, hanem, hogy egy számhoz egy vonal tartozzon, amin édesmindegy, hogy milyen közlekedési eszköz közlekedik. A 83-ason pl. busz megy/ment troli helyett, de attól még ugyanúgy 83-as volt...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.07.19. 23:27:40

Valaha voltak a HÉVnek a MÁV menetrendben is viszonylatszámai
250 Szentendre
251 Csepel
251 Ráckeve
253 Gödöllő/Csömör

M&Ms (törölt) 2011.07.19. 23:39:41

Talán inkább az 40 éves járműveket kéne lassan lecserélni, vagy a megállókat felújítani. De logikusabb, ha van ami még jól működik, és ingyenes, azt szétb×sszuk. Szóval egy újabb nesze semmi, fogd meg jól intézkedés ez is. Csak most nem a közterületek esetén, hanem a bkv berkein belül.

botfülű 2011.07.19. 23:45:50

...én a H1, H2... sort javasolnám.
ha már... )

ribarbat · http://moszkvics.blog.hu 2011.07.20. 00:02:22

@botfülű: sőt, ha összekötik a piros metrót és a szentendrei hévet, akkor lehetne H1M1 is. Innen már csak egy betű a H1N1

dark future · http://www.andocsek.hu 2011.07.20. 00:12:26

Be kellene még számozni az elővárosi vasútvonalakat is, aztán tökre úgy néznénk ki, mint egy komoly metropolisz :).

Olyan ez, mint amikor a járdákból némi sárga festékkel varázsoltak kerékpárutakat...

Track-R 2011.07.20. 00:22:44

Csatlakoznék a H1, H2, satöbbi jelölési rendszerhez. Azon kívül ha a jelölés úgy nézne ki mondjuk hogy "H1 Csepel", akkor még jobb lenne.
Ahogy a metrónál is jó az M1, M2, M3 jelölés, hévnél is pont jó, sőt mitöbb következetesebb lenne a H1 H2 stb jelölés. Összetéveszthetetlen lenne.

bonebear · http://cinca.blog.hu 2011.07.20. 00:23:10

A helyközi buszokat bp körül beszámozták, szintén a turisták kedvéért. Én csak helyeselni tudom ezt is, mint koncepciót.

vauvauvau 2011.07.20. 00:35:50

A Fidesz-haverok a BKK-ban szeretnének jó fizut, igen ám, de meló nincs.
Most kitaláltak nekik valami látszatmunkát.

ormotlan 2011.07.20. 00:37:57

Értelmes dolgot minek fikázni?

Az összes többi tömegközlekedési eszköznek is ilyen neve van, vegyük azért észre! (kettes metró, hetes busz, négyes-hatos stb.)

Mikor szálltál fel utoljára a Széll-Örs vezér téri metróra?!

kacsa. 2011.07.20. 00:58:45

Lehet, hogy a turistáknak könnyebb így, de hogy nekem nem az, az biztos, mert meg kell tanulni, hogy melyik számhoz melyik HÉV tartozik. A "csepeli" megnevezésnél ez egyértelmű.
@ormotlan: A metrónál pontosítanék: van észak-déli és kelet-nyugati metró és a kisföldalatti (millfav). Kinek ezt könnyebb megjegyezni, kinek azt. Nekem pl. könnyebb az irányt megjegyezni, de ha megkérdik, hogy hányas metró, végig kell gondolnom.

közvélenyém 2011.07.20. 01:02:04

T. Szerző!

Ez a cikk pontosan annyira értelmes, mint átnevezni a tereket. Javasolnám, hogy menjen és cselekedjen olyat, melynek a társadalom csak egy picit is nagyobb hasznát veszi. Ekkor talán majd Ön is megbékél a világgal.

Ennél sokkal nagyobb baj, hogy ott egy egy felirat az oldal tetején: közvélemény. Ez erős azért nem?

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.07.20. 01:35:34

@ormotlan: Az lehet, de én az 1-es kisföldalattin kívúl pl. sosem tudom, hogy most a metrók közül melyik a kettes, vagy a hármas, azt viszont tudom, hogy az egyik észak-déli,a másik kelet-nyugati, avagy, Köki-Újpest, vagy Déli- Örs...

Errefele sem számuk van a metróknak héveknek, hanem nevük..... Circle line ->na vajon hogy jár, Victoria line, na vajon merre, Piccadilly , Jubilee, és sorolhatnám.

randomgenerator 2011.07.20. 02:21:52

Eegen, a 2-es és 3-as metrókat én sem tudom megjegyezni, pedig idestova 8 éve lakom a városban... piros/kék, az megy, meg az irányok. :)

amatőr 2011.07.20. 02:32:55

-Mondja fiatalember, itt kell felszállni a makk ászra? Most jött meg a vonatom, és nem ismerem Pestet
-???
-Várjonmá, beszélek itt butaságot, a tök alsót akartam mondani...
-...öőőőő... a bácsi nem a piros hetest keresi véletlenül?
-Hát persze hogy azt a fene egye meg, tudtam hogy valamelyik kártyáról nevezték el!

elektronik (törölt) 2011.07.20. 02:36:07

@randomgenerator: a villamosokkal gondban lennél, mindegyik sárga :D

billy reed 2011.07.20. 02:37:15

@mestska: "Sokkal könnyebb az azonosíthatóság"
Miről beszélsz?
Könnyebb a H7 azonosíthatósága, mint a Csepeli HÉV? /Akkor te elvont matematika szakra jártál valszeg./
Pláne azoknak, akik viszonylag ritkán használják a HÉV-et...igen, nekik aztán marha jó!
És elég sokan vannak/vagyunk!
Akkor a megállókat is be lehetne vonni: pl. H2SO /Soroksár/, vagy /H/ III/III, rengeteg a lehetőség.

Ne keverjük már össze a helyi és helyközi közlekedést!!!
Ennyi erővel a Budapest-Eger Volánbusz lehetne V125 is...
Ha meg már Párizs, akkor átvehetnénk onnan egyet-mást.
Pl. hogy 37 hídja van...

Látszatintézkedés, pénzek lenyúlása. És van aki, még mindig nem érti?

@közvélenyém: A hír szent, a vélemény szabad.

xoghad 2011.07.20. 05:23:44

Egy vicc jut eszembe:

"A bolondok házában benyit a professzor a társalgóba, ahonnan hatalmas hahotázás hallatszik ki.
- 57 - mondja az egyik ápolt. Nevetés.
- 779 - mondja a másik. Még nagyobb nevetés.
- Maguk mit nevetnek ezeken számokon? - kérdezi a prof.
- Tudja, professzor úr, már annyi viccet tudunk, hogy számokat adtunk nekik, így ezentúl nem meséljük el az egészet, csak bemondjuk a számát. - válaszolt mosolyogva az egyik ápolt."

A héveknél azért nincs H1-H3, nehogy összetésszék a nemzetközi H1N1-gyel.

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.07.20. 05:24:20

"...Mi végre akkor ez az egész?..."
Nagyon egyszerű, gondolom más is kitalálta.
Valamelyik sógor-koma-jóbarát szólt, hogy szüksége lenne "néhány" tizmillára. Hát gyorsan kerítettek vmi feladatot, amire ki lehet adni pénzt.

gabest1 2011.07.20. 05:32:00

Amatőrök, nem számozni kell a vonalakat, hanem egy GUID-ot adni mindnek.

derabitz 2011.07.20. 05:53:47

"...Mi végre akkor ez az egész?..."

Vekés hátszéllel működő BKK próbálja bizonyítani, hogy létezésük nem alaptalan. A csak osztályvezetőkkel, igazgatókkal, külső tanácsadókkal működő szervezet ilyen és hasonló "ötletek" garmadájával fogja bizonygatni, hogy azok a milliárdok melyek adófizetők pénzéből származnak, jó helyre kerülnek. Szerintük.

nu pagagyí 2011.07.20. 05:56:26

A dugódíj majd lendít a memórián.

hörgőszelep (törölt) 2011.07.20. 06:33:48

És m az hogy "...KERÜLT BEVEZETÉSRE..." ??? Beszéni magyar nem?

hörgőszelep (törölt) 2011.07.20. 06:35:12

( Én meg elspóroltam egy "i" bötűt....)

Mikrobi 2011.07.20. 06:50:01

Micsoda állatság! Ráadásul a H már a rövidítés rövidítése...

Benzoate Ostylezene Bicarbonate · http://fbi.gov 2011.07.20. 06:57:58

@Track-R: kend jól beszél, egyetetértek. Aki szerint meg jó a tisztán szám alapú rencer, az domainnév helyett írjon 216.163.137.68-t és szólítsa személyi számán a kedves édesanyját. :P

esef 2011.07.20. 06:59:33

gyors és bugyuta kérdés:
ha egyszer lesz ötös metró (M5), azt hogyan gondolták számozni?
(anno a szentendrei és a csepeli héveket akarta Demszky összekötni)
akkor lesz H5 helyett M5, a H7 pedig kiesik, H6 után H8 fog jönni? :D

esef 2011.07.20. 07:02:06

@ribarbat:
szerintem a kisföldalattit kellene összekötni a csepeli hévvel. de úgy, hogy a 61-es villamos útvonalát is járja be. mert csak. :)

Laci939 2011.07.20. 07:22:02

@billy reed: Egerbe az 1049, 1050, 1052, 1054-es buszok mennek. Nekem pl. jó volt hogy tudtam, a 690-es busszal kell majd mennem, mikor turista voltam. Bár ettől még ez nem egetrengető fejlesztés.
www.volanbusz.hu/hu/menetrend/helykozi/E

Rocko- 2011.07.20. 07:48:10

az MSZP-sek csak ellopták a pénzt. a Fideszek láthatóan mossák.
egyik 19...

Watt25 · http://sablonvalasz.blogspot.hu 2011.07.20. 07:55:17

Ahogy néztem a kommenteket, már más is leírta, de én is azon a véleményen vagyok, hogy nem biztos, hogy rossz ötlet ez az egész. Egy külföldi turistának tényleg sokkal könnyebb egy számot megjegyezni, vagy elmondani, hogy a 6-os hévre szálljon. De valóban a számok mellett maradhatnának a szöveges megnevezések is.

lanyi 2011.07.20. 08:01:34

Ezért a számozásért mennyi pénzt kapott és kicsoda?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.07.20. 08:04:00

@mestska:

"a rendszer lényege nem az, hogy kis szám villamos, nagy szám busz, hanem, hogy egy számhoz egy vonal tartozzon, "

Mopst pont azt valósul meg.

1V - M1
2V - M2
3V - M3
...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.07.20. 08:07:01

@xoghad:
- És akkor a Jencike miért nevetett olyan sokáig a 324-esen?

- Biztos most hallotta előszőr.

gentry 2011.07.20. 08:16:39

@ormotlan:
Milyen Széll? Moszkva tér marad az még évtizedeken keresztül, úgy mint a többi idióta átnevezett közteret is a régi nevén fogja nevezni mindenki.

Murderface 2011.07.20. 08:23:59

@tildy:): "...pl. sosem tudom, hogy most a metrók közül melyik a kettes, vagy a hármas..."

Én színekből asszociálok: a kettes a piros, a hármas meg a kék. A kisföldalatti meg "kicsit savanyú, kicsit sárga… de a mienk" :)

Murderface 2011.07.20. 08:25:21

@Murderface: Mondjuk ez a HÉV-nél nem működne...

-Elnézést, merre van Csepel?
-Keresse a zöld HÉV-et :)

cicmen (törölt) 2011.07.20. 08:27:01

Úgy tűnik, a BKV is belefog a fővárosnál már jól bevált látszatcselekvésekbe.

Ezzel a HÉV átnevezéssel esett le a tantusz?
Már rég belefogott!
Hogy más példát ne mondjak, 956 éjszakai járat. Meg tudja nekem valaki mondani, hogy mi a f.sznak indul egy autóbusz éjszaka a Hűvösvölgyből Pécelre? Ezt sem volt egyszerű kitalálni!

hhh. 2011.07.20. 08:32:36

Kedves szerző!

Maga teljesen hülye, és láthatólag nem sokat jár külföldre.
A hévek számozása ellen érvelni olyan alapon, hogy "már megszoktuk, hogy az a "csepeli hév", szánalmas.
Lefogadom, maga még a telefonszámok ellen is érvelt volna anno, mondván "kisasszony, kapcsolja kérem Kelemen Bélát, a Kiskörút 23/A 2.em 48-as ajtó, köszönöm" mennyivel személyesebb, mint néhány számjegy.
Kezeltesse magát, ez a beteges paranoia tipikus esete.

CyberPunK 2011.07.20. 08:37:36

@hhh.: Tulajdonképpen miért is kell mindig a külföld farkát szopnunk?

Ez az átnevezési hullám egy vicc. Ahogy az idősebbek is csak felszabtérnek hívják a Ferenciek terét, úgy marad meg a Moszkva tér és a szentendrei hév a mostani generációknak. Akinek meg nem tetszik az legyen innentől Ödön vagy Marika. Mert szerintük az átnevezés olyan jó.

Roy 2011.07.20. 08:42:37

Megint a hülye pótcselekvések. A tömegközlekedés problémáját nem tudják megoldani, erre számozgatnak. A külföldi eddig is odatalált a hévekkel ahova akart menni.

Picsasereghajtó 2011.07.20. 08:45:33

@Vincenzo90: "Nagyon zavarba jött, mikor próbálta megérteni/megjegyezni azt, hogy "csepeli""

Hát én meg nem jöttem zavarba, amikor Párizsban a Pontoise RER-t kellett keresnem hogy eljussak egy bizonyos helyre (ami ráadásul ugyanaz a C vonal, amelyen még vagy 6 különféle másik végállomás van, mint ha a mi 8/9-es HÉVünk vonalán Gödöllő és Csömör mellett még Nagykátára, Gyömrőre és Isaszegre közlekedő vonatok is járnának)

fatia-negra 2011.07.20. 08:45:34

@Roy: milyen túrista??? hol jár túrista csepelen? na jó max ráckeve... de azt meg megjegyzi...

ilyen alapon az UTCÁKAT is SZÁMOZNI kell...
elég nehezen jegyzik meg a túristák...

vagy SZÍNES ÁLLATFIGURÁKKAL jelölni...

Öltönyösrabszolga · http://oltonyosrabszolga.blog.hu 2011.07.20. 08:45:44

@mestska: Jubilee line, Central line, Bakerloo line, Piccadilly line... És senki sem téved el, mert nincsenek számozva.

Eddig tudtam, hogy a a csepeli hév (surprise...) Csepelre megy. De hogy H5-6-7-8 vagy melyik megy csepelre? Hát a franc se tudja.

F173 2011.07.20. 08:47:25

Az átnevezések nagy többsége tényleg csak látszatintézkedés, de speciel ez az intézkedés nagyon is hasznos.

Belföldi és külföldi is sokkal jobban tud majd eligazodni és a térképeken is sokkal egyértelműbben lehet jelölni!

Valaki felhozta a londoni példát a Central, Jubelee, Circle és stb. vonalakkal, de SZVSZ ez egy rossz rendszer!

A hosszú nevek miatt nem lehet azokat a térképre ráírni, ezért minden vonalnak van külön színe és alatta magyarázatként szerepelnek a nevek! Ez a rendszer nem csak kényelmetlen, de lakosság annak a 8-10%-nak, aki színtévesztő vagy színvak szinte használhatatlan.

Roy 2011.07.20. 08:48:17

@fatia-negra: Az utóbbi javaslatot nyúsd be a fővárosnak. Lehet, hogy ráharapnak. Az oviban is is így jelölik meg a szekrényeket, fogasokat.

mqqq 2011.07.20. 08:48:58

@is: Ilyen probléma egy jódarabig nem lesz :D

tlantos 2011.07.20. 08:49:40

@is: nem, mert majd az lesz az M10, vagyis a tizes metro :))))))

fatia-negra 2011.07.20. 08:49:49

@Roy: meg a teszkóparkolóban... tudod delfines sor, MACIS sor, nyuszi sor...

senki nem téveszti el...

max anyni probléma, hogy a nyuszis sorba senki nem akar állni:)

tataugebu 2011.07.20. 08:50:38

Az Indexen van két hír is Ferihegyről! Majd jön a bünti!:)
Baromság ez az átnevezésdi.
Annyira jó, hogy a BKV mindent átszámozott és megváltozott! Budapesten születtem, éltem és dolgozom, de mivel nemrég annyit változtattak a BKV űberokos agymenői, most már fogalmam sincs, hogy mi, honnan, és hova... :(
A HÉV-et meg számozhatták volna úgy is, hogy mondhuk H7CS284:35-23:10Á17 = H7 Csepel 28 megálló van, 4:38-tól 23:10-ig jár, és átlag 17 percenként követik egymást a szerelvények. Ez aztán sok-sok információ lenne! És milyen hasznos! :)

fatia-negra 2011.07.20. 08:51:06

@is: a betűjel azért van hogy lehessen H5 és M5 is...

ez ok... de miért nem lehetett H1? H2? ohh. dávid vitéz logika

Picsasereghajtó 2011.07.20. 08:52:29

@billy reed: "Ennyi erővel a Budapest-Eger Volánbusz lehetne V125 is... "

Meg fogsz lepődni: az agglomeráció és a főváros között közlekedő Volán járatokat egy ideje számmal jelzik. Például a múltkor Csepelen jártam, azt hiszem hétszáznegyvenvalahanyas ráckevei busszal.

Roy 2011.07.20. 08:52:53

@fatia-negra: Az Szentendrei úti Auchan parkolóját is állatfigurákkal jelzik.

Roy 2011.07.20. 08:55:11

@fatia-negra: M5 a rohadt életben nem lesz, de még M4 se tudni mikor. Azért H5-el kezdték a Hév számozást, mert az utolsó metró M4 lesz.

fatia-negra 2011.07.20. 08:59:15

@Roy: azért egy forradalmi kormánytól ez nagyon ambíciótlan/vérszegény !!! egy metrót sem fognak építeni? a libsi 4-es nél megállnak?

vagy a meglévőket fogják a város alatt "kanyarogtatni"?
mert ugye uj vonalszám nem lehet...
vagy a M11 lesz? vagy marad a macis jelölés azzal nincs kavar...

F173 2011.07.20. 09:02:06

@Öltönyösrabszolga: Az hogy senkinek nem okoz problémát a londoni rendszer egy nagy hülyeség. Ahogy leírtam van egy nem túl kicsi csoport, akinek egyértelműen nehézséget okoz, de ezen kívül szinte mindenkinek nagyobb probléma egyszerre összehozni a vonal nevét a színekkel és közben figyelni az irányt is.

Az is a változás mellett szól, hogy eddig minden budapesti tömegközlekedési vonal számozva volt, kivéve a HÉV és a fogaskerekű, ami eléggé zavaró egy vidékinek vagy külföldinek.

Ezen kívül a csepeli HÉV kivételével az utasok 80-90%-a nem a végállomásra megy...

Lasombra 2011.07.20. 09:02:36

magyar vagyok, nem turista, de egy pár dolgot én sem értek.

1.
ha a formátum az, hogy betű+szám, ahol a betű a közlekedési eszköz típusa, tehát már az is megkülönböztető jellemzővel bír, akkor a számot miért kell folytatólagosan használni függetlenül az előtte levő betűtől? logikailag vagy rendszerelméletileg így mintha felesleges volna a betű. (ha a kulcsazonosító a szám.)

ez a rendszer nem (vagy csak idiótán) bővíthető átszervezés nélkül. nem mintha gomba módra szaporodnának a metróvonalak, de most az M5 már bukó a H5 száma miatt.
miért nem jó az M1, M2, M3..., H1, H2, H3..., V1, V2, V3... stb.?

2.
többen mondták, hogy a külföldinek idegen, megjegyezhetetlen vagy zavaró a Szentendre, Békásmegyer, Gödöllő, Csepel stb szavak, és összezavarodik.

nem igazán értem, hogyan lehet összezavarodni. egy kanyi darab közös pontjuk nincs ezeknek a vonalaknak.
akkor lehetne összezavarodni, ha egy megállóból többfelé is el lehetne indulni. akkor lenne lehetősége rossz járatra szállnia, akinek hasonló a "Szentendre" és a "Csepel" string. de így egyszerűen nincs olyan szituáció, ahol hibázhatna. a Batthyányi, az Örs, a Boráros meg a Vágóhíd kilométerekre vannak egymástól. csak szándékosan lehet összetéveszteni őket.

ennyi erővel a településeket is számozhatnánk, nehogy a külföldiek összetévesszék őket.

magno10 2011.07.20. 09:03:36

Inkább cserélnék le már ezeket a múzeális értékű szar HÉV-eket. Egy kalap fos a Ráckevei-vel járok minden nap és egy örökké valóságnak tűnik amig bejön 18km-t 45 perc alatt. Most vagyok 31 éves szerintem én nem fogom azt megérni hogy valami modernebb normális közlekedési eszközökön utazhassak. PL amin van légkondi és nem 45 fokban kell megpusztulnom azon a tetves HÉV-en. Mostmár nekem tök jó hogy be van számozva de tényleg elmennek már a francba. Bezzeg mikor kiérünk pestről jön a kalauz és tartja a markát a kiegészítő jegyre de ettől nem megy gyorsabban. BKV-nak inkább valami új mottó kéne nem számozás pl BKV drága de szar. Ez tökéletes lenne. Meg 1-es gyors villamos kb 40 perc alatt tötymörög el a lágymányosi hídtól a róbert károlyig az is egy kalap fos olyan rosszak a sinek néhol hogy alig mer rajta menni. Metró meg max ránk gyullad. De azé ellenőr az van mindenhol.

Megéri!

teefau 2011.07.20. 09:05:07

Imádom ezt az átnevezősdit. Nem, nem rendbe rakjuk a Moszkva teret vagy legalább kitakarítjuk, átnevezzük és ugyanaz a förtelem van ott mint egy éve volt (vagy még rosszabb). A HÉV-eket nem felújítjuk, nem kiganézunk egy-két megállót, felmondatjuk egy hölgyikével hogy Háötös meg Háhetes hév és kiszínezünk pár térképet a gyerek új ceruzakészletével . Így azért máris más a filing és lehet magunkat meg a haverokat sikerdíjazni.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.07.20. 09:11:55

Ez most erőltetett kötözködés.

1) Az, hogy a HÉV a külvárosokban működő meghosszabbítások, az nagyon jól van így. Nem kell összekötni őket. Látjuk az M4 példájából, hogy Budapest központjában föld alatt fúrogatni milyen drága, hosszadalmas. Magasvasútról nem is beszélve.

2) Minden normális európai városban számozott rendszerek vannak. Például Párizsban is. Szinte senki nem beszél a Saint-Remy RER-ról, hanem RER-B-ről. OK, a párizsi RER-ek össze vannak kötve, mert jó régen megcsinálták. ld 1.

3) A turistának meg igenis kurvára jobb az, hogy H5, mint az, hogy szentendrei vonal. Könnyebb megjegyezni és kimondania neki. Ennyi.

A kötözködés rögeszméje kicsit elborította az agyadat.

Roy 2011.07.20. 09:14:27

A szentendrei HÉV újból megáll a Margit-híd megállóban. Úgy volt, hogy felújítják, és ott július 31.-ig nem állnak meg a szerelvények. Nos a felújításból nem sok valósult ideáig meg. Ugyanolyan lepukkant.
Lényeg az, hogy már van száma.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.07.20. 09:17:12

@Lasombra:

"logikailag vagy rendszerelméletileg így mintha felesleges volna a betű. "

embereknek szánt rendszerekben jó egy kis redundancia. továbbá ez a rendszer rugalmasabban változtatható.

"nem igazán értem, hogyan lehet összezavarodni. egy kanyi darab közös pontjuk nincs ezeknek a vonalaknak."

figyusz, hülyegyerek! a külföldi kinézi a térképen, hogy ki kell mennie a csepeli hévhez. lemegy a metróállomásra, oszt: " a kurva életbe, melyik micsodához kell kimennem?" mégiscsak egyszerűbb azt megjegyezni, hogy H7, mint azt, hogy Csepeli HÉV. Egy külföldinek.

akkor lehetne összezavarodni, ha egy megállóból többfelé is el lehetne indulni. akkor lenne lehetősége rossz járatra szállnia, akinek hasonló a "Szentendre" és a "Csepel" string. de így egyszerűen nincs olyan szituáció, ahol hibázhatna. a Batthyányi, az Örs, a Boráros meg a Vágóhíd kilométerekre vannak egymástól. csak szándékosan lehet összetéveszteni őket.

ennyi erővel a településeket is számozhatnánk, nehogy a külföldiek összetévesszék őket.

Roy 2011.07.20. 09:17:41

@fatia-negra: M11 nem lehet, mert véletlenül összekeverik a Szentendrei úttal. Az a M11.

pfekete101 2011.07.20. 09:19:01

Szamok, nevek.... szinek! ;)
Szerintem amugy nem rossz szamot adni a HEV-eknek. A nev gondolom megmarad, csak melle kapnak egy szamot is.
Metronal is ez van. Mi amugy ott a szamot hasznaljuk. Neha a szint :).
HEV-el ritkan jarunk.

Roy 2011.07.20. 09:20:51

@fatia-negra: Azért, mert van M1, M2, M3, és lesz talán M4.
Nos, ha véletlenül volna H1 akkor összekevernék az M1-el (kisföldalatti).

F173 2011.07.20. 09:21:32

@Lasombra: "többen mondták, hogy a külföldinek idegen, megjegyezhetetlen vagy zavaró a Szentendre, Békásmegyer, Gödöllő, Csepel stb szavak, és összezavarodik.
nem igazán értem, hogyan lehet összezavarodni. egy kanyi darab közös pontjuk nincs ezeknek a vonalaknak."

Annak, akinek mond valamit az hogy Szentendre, Csepel és stb. és tudja merre keresse őket a térképen valószínűleg nem fog problémát okozni, de képzeld el ha ezek egy számodra totál ismeretlen városban és honnan tudná a szerencsétlen utazó, hogy nincs ezeknek közös megállója!

Ha megnézted volna egyszer is a jelenlegi budapesti tömegközlekedési térképet látnád hogy hely hiány miatt az össze budapesti HÉV csak HÉV felirattal van ellátva és sehol nincs jelölölés, hogy ez a szentendrei, csepeli és stb HÉV! Ha lennének színei a héveknek talán meg lehetne különböztetni őket, de a számozás sokkal egyszerűbb és egyértelműbb.

A köznyelvben továbbra is megmaradhatna a csepeli, szentendrei és stb. HÉV, mert most sincs egyetlen térkép vagy táblajelölés, ahol ez elenne felírva!

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.07.20. 09:21:54

@Öltönyösrabszolga: "Jubilee line, Central line, Bakerloo line, Piccadilly line... És senki sem téved el, mert nincsenek számozva."

a fenét nem téved el. még én is összekevertem őket, pedig elég rutinos vagyok, és nem hülye, és tudok angolul.

cicmen (törölt) 2011.07.20. 09:22:02

A szellemvasutat is be kéne számozni! Azzal jól befűtenénk az imperialistáknak!

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.07.20. 09:23:03

@fatia-negra: "hol jár túrista csepelen? "

Szentendréről hallottál már? Vagy az a falu határán túl van?:)

fatia-negra 2011.07.20. 09:23:31

@Roy: de M1, M2, M3, is van... nem félő hogy a gyalogos túristák kimennek az autópáláyra? vagy az már másik hivatal problémája?

@Lasombra: @Brendel Mátyás: ez a lényeg...

MEGVÉDTÉK A TÚRISTÁKAT !!!!

pl nehogy az őrsön a csepeli hévre szálljanak...

igen ez a lényeg, akkor lenne értelme ha a hévek a belvárosban pl metróvonalként taliznának...

de így nincs. hisz A túrista (évi kb 1 darab lehet) szóval ő ha csepelre akar menni akkor továbbra is ezt fogja kérdezni... BASSZUS a túristák a végállomásra mennek... ha meg nem tudják Ráckevét megjegyezni, akkor megkérdezik a H8 kastélyt???

hüje po:cs politikusok

fatia-negra 2011.07.20. 09:25:19

@Brendel Mátyás: és nem tudja megjegyezni hova megy???? ennyit hogy szentendrére megyek... basszus, ez vicc

akkor tényleg számozzuk be a városokat is...

SŐT a zországot... ne is számozzuk legyen egy nagy állat logó a REPTÉREN... nehogy rossz gépre szálljanak... pl egy HIÉNA ? vagy farkas? vagy patkány? mi legyen?

F173 2011.07.20. 09:29:19

@Brendel Mátyás: "ennyi erővel a településeket is számozhatnánk, nehogy a külföldiek összetévesszék őket. "

Úgy látszik soha az életeben nem volt a kezedben térkép! M-gon 3200 település van, viszont csak Budapesten több, mint 20 000 megálló van. Ha a megállók nevei mellett a BKV vonalainak a nevét is ki kell írni, gyakorlatilag használhatatlan lenne a térkép!
Nem véletlen, hogy szinte mindenhol a világon számokkal jelölik a tömegközlekedés vonalait és ezekből és az egyik legegyértelműbb a német rendszer, amelyet most Budapest is átvesz!

fatia-negra 2011.07.20. 09:29:39

@Alkibiadész [alkibiadesz.blog.hu]:

SZÁMOZZUK A POLITIKUSOKAT !!!

egy négyjegyű számot javaslok előtte két betű a börtön kódja, rávarrva a csíkos zakó hátuljára...

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.07.20. 09:32:40

@fatia-negra: "nem tudja megjegyezni hova megy???? ennyit hogy szentendrére megyek..."

ha kinézel a hülye kis fejedből, akkor rájössz, hogy egy külföldinek a "szentednrei", "csepeli" és hasonló szavak mennyire nehezen megjegyezhetőek. komolyan ember, voltál már a falu végén túl?!

molnibalage 2011.07.20. 09:34:16

@tildy:): Londoban élsz, fejedban van a város. Szerinted engem érdekelne az, hogy mi a neve? Nem. Semmit sem mond. A számozás alapján meg megtalálja az ember.

Senki sem gátolja meg, hogy a nevén hívd, de a számozás egyszerűbb.

22 éve használok kölönféle HÉV vonalakat, de én igenis jó ötletnek tartom a számozást. Ne tudd meg, hogy az elmúlt 10 évben hány embernek kellett magyaráznom már a Szabadkikötőnél, hogy akkor hogyan fog eljutni Soroksárra vagy Harasztira, mert rossz HÉV-re szállt...

fatia-negra 2011.07.20. 09:35:04

@Brendel Mátyás: :))))) akinek ez probléma az ne induljon el világot járni...
könnyen az ország másik végében találja magát...
de a kínaiak miatt jobb lenne kínaul is... nem?

hüje po:cs vagy mint a politikus barátaid...

Roy 2011.07.20. 09:36:28

@fatia-negra: Látod erre nem is gondoltam. Maradjunk akkor a macis, cicás, nyuszis változat mellett. Remélem erre nem az állatkertben érzi magát a turista, habár ezeken a közlekedési eszközökön elég sok állat is utazik.

F173 2011.07.20. 09:37:48

@fatia-negra: "de így nincs. hisz A túrista (évi kb 1 darab lehet) szóval ő ha csepelre akar menni akkor továbbra is ezt fogja kérdezni... BASSZUS a túristák a végállomásra mennek..."

Nem csak külföldi turisták vannak, hanem 8 millió vidéki, aki ha egyszer egyszer feljön Budapestre a rokonához is jó lenne ha eligazodna!

Még egyszer szeretném mindenkinek a figyelmét felhívni, hogy csepeli, ráckevei, szentendrei és stb. HÉV csak a budapestiek fejében létezik! A térképeken az összes vonal jelenleg csak HÉV felirattal van ellátva!!!!

molnibalage 2011.07.20. 09:38:11

@billy reed: Nevetni fog, a Volán járatoknak is már száma van, legalábbis BP. elővárosi közlekedésében, mert olyan szövevényes lett a hálózat, hogy nem volt átlátható, hogy melyik busz merre megy.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.07.20. 09:38:11

@fatia-negra: "akkor tényleg számozzuk be a városokat is..."

volna benne némi ráció. tizedes osztályozás szerint lehetne rendezni a régiókat, járásokat, városokat, és mindenki tudná, hogy hol van a 456-os város, míg a fene se tudja, hogy hol van Vásárosborzasztó.

ha belegondolsz, az irányítószámok rendszere valami ilyen. Franciaországban a departmenteket számozzák.

a városok átnevezése persze érzéseket, hagyományt sért, de a HÉV esetében azért ez nem olyan jelentős. a párhuzamos rendszer egyébként is megtartja a neveket.

szóval ez a számozás ésszerű, de a gyakorlatban azért mindig figyelembe kell venni a hagyományt is. a HÉV esetében semmi ok nincs arra, hogy ne számozzák be őket. szóval az világos eset, csak kötözködtök itt.

fatia-negra 2011.07.20. 09:38:16

@Roy: pl csepelnek helyből lehetne egy ágaskodó fehér LÓ...

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.07.20. 09:41:31

@fatia-negra: "A túrista (évi kb 1 darab lehet) szóval ő ha csepelre akar menni akkor továbbra is ezt fogja kérdezni... "

kurva hülye vagy. turista ott áll a Deákon, és meg akarja kérdezni, hogy hogy jut el a HÉV-re. ő a gödöllőire akar eljutni, de nem bírta megjegyezni a nevet, ezért elküldik a szentendreire. a számokat viszont meg tudja jegyezni. capito, hülyegyerek?! mit nem értesz ezen?!

egyébként "turista", és "Csepelre"

molnibalage 2011.07.20. 09:41:48

@billy reed:

www.volanbusz.hu/uploadfiles/50_600.pdf

Tessék. Kövesd nyomon számozás nélkül, hogy néha az 5-10 perc eltéréssal induló busz merre is fog menni...

fatia-negra 2011.07.20. 09:41:59

@F173: mint ahogyan a térképen a vasút is csak egy szaggatott vonal...

mint említettem akkor lenne bármi jelentőssége ha a németektől a HÁLÓZATOT is átvennék... pl lennének csomópontok, átszállások... Hévről hévre...

akkor az elővárosi vasutak??? azok meg E10 stb??? mi a lóf@sznak?

EZEK VASUTAK... ha ezt komolyan veszi vki akkor az elővárosi érdi stb vonatokat is elkezdi a térképen számozgatni...

VICC

rohad szét az egész és mi a nevéről vitatkozunk, déjavu: Széll Kálmán vs Moszkva tér

fatia-negra 2011.07.20. 09:44:33

@Brendel Mátyás: nem azt mondja a deákon, hogyan jut a HÉVre, hanem hogyan jut el GÖDÖLLŐRE... mindenki tudja, aki nem az a számát se fogja...

egyszerűen ha azt sem tudja hova megy... akkor ne induljon el. azt tanácsolom. ha meg csak "hévezni" akar akkor mindegy hova jut...

ha már ez a logika lenne akkor a CSOMÓPONTOKAT kéne számozni... de mindegy te ezt nem fogod érteni, látom...

fatia-negra 2011.07.20. 09:46:23

@Brendel Mátyás: vagyis akkor a javaslatod hogy hívjuk csepelt: "H7 végállomásnak"? így megjegyzi a túrrista... ok értelek

F173 2011.07.20. 09:46:27

Minden számozás elsőre furcsa lehet, de például én nagyon élvezem Manhattan-ben, hogy az utcákat is számmal jelölik és minél messzebb vagy a belvárostól, annál nagyobb az utca számozása. Így térkép nélkül is azonnal be lehet lőni merre kell menned..

molnibalage 2011.07.20. 09:46:42

@Murderface: Azt a szerelvények mégis mind kékek...

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.07.20. 09:46:43

@fatia-negra:

"akinek ez probléma az ne induljon el világot járni..."

gondolom, te úgy indulsz neki világot látni, hogy bemagolod a londoni menetrendet.

"a politikus barátaid... "

nincsenek politikus barátaim, de ráadásul szerintem félrenézted, hogy melyik oldalhoz húzok. nem a jelenleg regnáló oldalhoz. tehát nem azért védem az intézkedést, mert fidesznyik vagyok.

az csak a te egyszerű agyad terméke, hogy ha valaki nem ordibál minden BKV intézkedés ellen, akkor biztos kormánypárti. te ilyen egyszerű ember vagy.

Anti Anyag (törölt) 2011.07.20. 09:47:21

Én Bp-i vagyok, de az ötlet teljesen logikus, a metrót sem véletlenül számozzák. Nyilvánvaló, hogy egy komolyabb rendszert már nem lehet csak a helyieknek értelmes nevekkel elnevezni. Aki e mellett van, az gondoljon bele, pld., hogy a villamosjáratoknak nem száma van, hanem neve.

A számok jobban elhelyezhetők a térképen is.

fatia-negra 2011.07.20. 09:48:44

@F173: objektívabb és nyitottabb rendszer lenne ha minden utca neve a kétvégének GPS kordinátáiból állna...

a házak számozása azon belül szintén... nem kéne vacakolni város/utca névvel/házszámmal...

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.07.20. 09:52:00

@fatia-negra:

"nem azt mondja a deákon, hogyan jut a HÉVre, hanem hogyan jut el GÖDÖLLŐRE... mindenki tudja, aki nem az a számát se fogja..."

nem, nem azt kérdezi, mert nem jegyezte meg, hogy Gödöllőre kell mennie, te észkombájn. ellenben azt meg tudja jegyezni, hogy a H9-re kell mennie, és amikor ott látja a megállókat kiírva, akkor azonosítani tudja a "Gödöllő" nevet. vagy azt jegyezte meg, hogy végállomás, vagy azt, hogy hányadik megálló.

komolyan ember, soha nem utaztál még külföldi városban tömegközlekedésben? minden ember kb így közlekedik egy olyan országban, ahol a nevek idegenek neki.

kb. annyi az élettapasztalatod, mint a tyúknak a ketrecben. de okoskodsz ezerrel.

juliusbond 2011.07.20. 09:52:26

Én konzervatív vagyok...ha valami van, akkor azt csak tényleg nyomós érv hatására nevezzük át.

Pl Sztálinváros -> Dunaújváros érthető...mert Sztálin vállalhatatlan.

De pl Lágymányosi híd? Az hol kompromitálta magát?

csárli hárper 2011.07.20. 09:52:51

ebben a nagy átnevezősdiben képesek voltak felcserélni az Árpád Híd megállót a Forgách utcaival, most meg kis matricákkal átragasztgatják, idióta barmok.
ennyire nem képesek de ők átnevezgetnek, marhák...

borzash · http://frozensteak.bandcamp.com 2011.07.20. 09:53:54

nem olyan nagy hülyeség a számozás sem (ilyen, minden szegény külföldi turista számára még az átlag magyar szavaknál is nehezebben kiejthető és megjegyezhető szavakkal, hogy Békásmegyer, Ráckeve, Szentendre [a Csepel még hagyján]), meg az egységes gyorsvasút-hálózat dolog sem, elvégre csak a déli hévre nem lehet metróról közvetlenül átszállni. no persze ettől függetlenül valaki jól keres az új táblákkal, nyilván.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.07.20. 09:54:17

@fatia-negra:

"ha már ez a logika lenne akkor a CSOMÓPONTOKAT kéne számozni... de mindegy te ezt nem fogod érteni, látom... "

azokat azért nem kell, te hülyegyerek, mert beszámozod magadnak, és eldöntöd magadnak, hogy az ötödiknél szállsz ki. ugye a megállók természetes módon számozódnak, a HÉV vonalak viszont nincsenek természetes módon sorba rendezve, ezért kell őket mesterségesen kiosztani.

capito, te lökött?!

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.07.20. 09:55:06

de most komolya, hülyegyerekek. ez a számozás megy a világ sok nagy városában. Londonban nem, de az angolok amúgy is különcök.

most a provinciális magyar parasztok mi a fasznak okoskodnak itt?!

randomgenerator 2011.07.20. 09:55:35

@elektronik: eh, abból megjegyeztem párat ami érdekelt, érdekes...:)

F173 2011.07.20. 09:57:31

@fatia-negra: "rohad szét az egész és mi a nevéről vitatkozunk, déjavu: Széll Kálmán vs Moszkva tér "

SZVSZ meg a legnagyobb faszság csak feketén vagy fehéren látni a világot és minden kérdést csak a FIDESZ-MSZP tengelyen nézni!

Azzal egyetértek hogy nagy hülyeség fülkeforradalmi hevületben átnevezni minden közteret, ez azonban nem jelenti azt, hogy nem jó ötlet a HÉV-ek számozása. Pláne úgy hogy a jelenlegi a köznyelvben alkalmazott szentendrei, csepeli és stb neveket a térképészet nem alkalmazza és mindenhol csak HÉV van kiírva!!!

fatia-negra 2011.07.20. 09:58:53

@Brendel Mátyás: a politikus az csak olyan csapkodás volt... azt felecsd el:)

de annyit megteszek hogy a CÉL nevét megjegyzem, még ha nem is magyarul van... ha pl Varsó mellett ha Wilanóv ba akarsz kimenni a kastélyt megnézni akkor a Wilanóv helyett egy számot kérdezgecc? ugye viccelsz?

fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2011.07.20. 09:59:19

A kijelzők, térképek szempontjából szerintem értelmesebb a H5 megjelölés, mint a Szentendrei HÉV: rövidebb, kevesebb helyet igényel. Nyilván idő, amíg átszokunk, de ha innen következetesen így kommunikálják, és majd kijönnek az új térképek is ezzel a jelölés-rendszerrel, akkor azért át fog állni a világ. Máshol is változik a térkép időnként...
A 7-es busszal pedig nem keveredik, mert a busz, az "7", a HÉV pedig "H7" lesz a térképen.

fatia-negra 2011.07.20. 10:00:06

@F173: "FIDESZ-MSZP tengelyen"

igazad van a szdsz is:)

ok lényeg MEGVÉDTÜK a túristákat is... és a pénzüket...

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.07.20. 10:00:26

@fatia-negra: "nem azt mondja a deákon, hogyan jut a HÉVre, hanem hogyan jut el GÖDÖLLŐRE..."

figyu. egyik eset:

"excuse me, how could I get to the line H7?" és akkor az angolul beszélő nem paraszt magyar gyerek tud válaszolni.

a másik:

"excuse me, how the fuck could I get to the hell knows what line?" és akkor a legudvariasabb, angolul tudó magyar gyereks emt ud segíteni rajta.

ráadásul az se sokkal jobb, ha az angol ki akarja mondani a Csepel, Ráczkeve, Gödöllő neveket. azért százas IQ alatt ezt nem értik meg az emberek.

capito? nézzél már ki a hülye fejedből néha! van élet a másik oldalon is!

"ekszkjuz me, hau kuld ai get tu de

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.07.20. 10:04:48

@fatia-negra:

"annyit megteszek hogy a CÉL nevét megjegyzem, még ha nem is magyarul van... "

1) nem biztos, hogy megjegyzem. mondtam már, hogy sokszor azt jegyzi meg az ember, hogy végállomás, vagy azt, hogy hetedik megálló

2) meg lehet jegyezni a nevet úgy is, hogy G***d**ll*. ez elég arra, hogy felismerjem a megállót a HÉV-en, és leszálljak. de nem elég arra, hogy megkérdezzem.

3) ha az angol elkezdi kimondani a Ráczkeve, Szentendre, Gödöllő szavakat, nem biztos, hogy megérti a magyar. ellenben a H7 azt ki tudja mondani angolul.

komolyan, a kilencvenes IQ-ddal ne okoskodjál már itt!

fatia-negra 2011.07.20. 10:05:47

@Brendel Mátyás: jártál Stockholmban? a végállomás neve van kiírva szerelvényekre... lehet szám is van nem tudom... de értelmes ember a neveket, "szóképeket" jobban megjegyzi... de nem érdekes:)

a vonatokon az egész világon a végállomás nevével jelölik a szerelvényeket...

igen, tökmindegy hogy lesz egy száma a térképen...

felőlem akár "zöld nyíl" is lehet a neve, vagy "H8 mágnesvasút"... vagy akár lehet piros H7 is ami nem áll meg sehol...

ezek nagyszerű ötletek

fatia-negra 2011.07.20. 10:07:39

@Brendel Mátyás: "ekszkjuz me, hau kuld ai get tu de ??? tud-e? éjcsszeven? :)

szegény túrista... igen így több esélyevan:) mintha CSEPEL t mondana... ti városiak nagyon sok nyelvet beszéltek...

remélem kínaiul is tudod a H7 et:)

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.07.20. 10:09:15

@fatia-negra: "ok lényeg MEGVÉDTÜK a túristákat is... és a pénzüket... "

ami ugye a mi pénzünk is. méghozzá elég fontos pénz a kis gyenge gazdaságunknak.

"turista", nem "túrista". a turista nem túr. ami túr, az a vakond. na nekik nem kell beszámozni a HÉVeket. :)

Lasombra 2011.07.20. 10:10:19

@Brendel Mátyás:
"figyusz, hülyegyerek!"

elnézést, most épp nem érek rá, hogy megsértődjek. de a felütésből már látom, hogy egy szakértővel van dolgom. aki tudja, mit hogyan miért csinál a külföldi, mint olyan.

"a külföldi kinézi a térképen, hogy ki kell mennie a csepeli hévhez. lemegy a metróállomásra, oszt: " a kurva életbe, melyik micsodához kell kimennem?" mégiscsak egyszerűbb azt megjegyezni, hogy H7, mint azt, hogy Csepeli HÉV. Egy külföldinek."

voltál mostanában metróállomáson?
attól most tekintsünk el nagyvonalúan, hogy a Csepeli HÉV-nek és a metróknak semmi közük egymáshoz, de vegyünk más vonalakat.

szerinted a metróállomáson a többi _METRÓ_ megálló neve van kiírva, vagy számok?
mert ha az előbbi, akkor a külföldinek bizony azt kell megjegyeznie, hogy "Örs vezér tere" bármennyire is megerőltető. erre kell koncentrálnia, egyfaszmindegy, hogy onnét Gödöllőre vagy az Árkádba akar továbbmenni.

egyébként fejtsd már meg nekem külföldi szakértőként, hogy a totál analfabétának nézett turista, hogy a faszomba talált ide Magyarországra?
sokkal egyszerűbb lenne megjegyeznie egy számot, mint azt, hogy Budapest vagy Bucharest. nem?
vagy hogy talál meg utcákat? azokat is számozzuk.

mi van, ha el akarja hagyni a fővárost? ha le akar menni a Balatonra! képzeld el Balatonakarattya helyett véletlenül Fehérgyarmatra megy, mert nincsenek számozva a vonatok.
szörnyű.

hagyjál már...

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.07.20. 10:11:03

@fatia-negra: "szegény túrista... igen így több esélyevan:) mintha CSEPEL t mondana"

hát, így van harminc százalék esélye. "Csepel"-lel meg öt. a konklúzió elég világos.

fatia-negra 2011.07.20. 10:16:47

@Lasombra: így van... kösz a balf@sz tÚrista az nincs is Budapesten, mert Bukarestben van... (rossz vonatra szállt...)... dec'it...

azt hiszi minden tÚrista olyan po:cs mint ő...

de az ilyen hüJék miatt a két vége is gond... a Vágóhíd-Csepel... a H8 nem fedi le... még az is lehet visszamegy mindig Csepelre... szerencsétlen tÚristák ott fognak körözni...

Lasombra 2011.07.20. 10:16:49

ja, mielőtt még agyérgörcsöt kap valaki.

NEM a számozással van bajom. számozzanak.
két dologgal van bajom:

egyrészt a számozás mikéntjével.
a buszok, villamosok egy rendszerben vannak, mert... összekeverik őket? passz.
a metrók, HÉV-ek is, mert... gondolom, összekeverik őket.
mint írtam feljebb, ha van betűjel előtte, akkor már más az azonosítója. így most lesz egy ilyen sorunk, hogy M1, M2, M3, M4, H5, H6, H7, H8, M9, H10, H11, M12 stb.
ez nekem hülyeség.

másrészt azzal az állítással, hogy a külföldiek kb az egysejtűek szintjén állnak, akik csak színekkel, piktogramokkal és számokkal képesek tájékozódni. (ez utóbbi nem a posztban volt, hanem a külföldet ismerő szakértők kommentjeiben.)

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.07.20. 10:17:07

@Lasombra:

"szerinted a metróállomáson a többi _METRÓ_ megálló neve van kiírva, vagy számok?"

kultúrországban a csatlakozások is. gondolom, az átszámozás ésszerű folytatása az, hogy a metrókon jelölni kell ezeket.

"a külföldinek bizony azt kell megjegyeznie, hogy "Örs vezér tere" bármennyire is megerőltető."

amíg nem írják át a metrókban a táblákat, addig igen. de vedd észre, hogy ez FÜGGETLEN a HÉVek átszámozásától, mert ez a kezdőmegálló, és nem a végállomás. ugye, kis oktondi?!

tehát ezt így is, úgy is meg kell jegyeznie, amíg a metrókon nem tesznek ki kulturált, nyugatias táblákat.

egyébként elég azt megjegyeznie, hogy hányadik megálló. sok gyakorlatod nincs ebben.

"szakértőként, hogy a totál analfabétának nézett turista, hogy a faszomba talált ide Magyarországra?"

Easyjettel.

"sokkal egyszerűbb lenne megjegyeznie egy számot, mint azt, hogy Budapest vagy Bucharest. nem?"

amikor ezt eldönti, akkor ott van előtte a Google Maps.

"vagy hogy talál meg utcákat? azokat is számozzuk."

van olyan is.

"mi van, ha el akarja hagyni a fővárost? ha le akar menni a Balatonra! képzeld el Balatonakarattya helyett véletlenül Fehérgyarmatra megy, mert nincsenek számozva a vonatok. szörnyű."

erre már reagáltam.

szóval attól, hogy nem érted a világot, még nincs igazad.

turizmusban, külföldi utazásban meg láthatóan tapasztaltabb vagyok nálad. de ha egy kicsit utána nézel, akkor le is eshet neked, hogy miért.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.07.20. 10:19:22

@Lasombra:

"így most lesz egy ilyen sorunk, hogy M1, M2, M3, M4, H5, H6, H7, H8, M9, H10, H11, M12 stb.
ez nekem hülyeség."

neked hülyeség. viszont roppant praktikus. redundáns, de az emberi rendszerek redundánsak, és a redundancia hasznos tud lenni. továbbá rugalmasan kiterjeszthető.

a hiba a te készülékedben van. attól, hogy hülye vagy, nem fogsz fel dolgokat, még nem lesz igazad.

vauvauvau 2011.07.20. 10:20:47

Fülkeforradalom kitört!
Mindenki fogja be! A 4-6-os villamost is számozzukát 3-4-es-re!

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.07.20. 10:23:38

a Franciák is "számozzák", a németek is számozzák.

csak a hülye magyar parasztok kötözködnek. biztos nekik van igazuk.

nem tudom, mit orbánkodtok itt.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.07.20. 10:25:01

@F173: "Azzal egyetértek hogy nagy hülyeség fülkeforradalmi hevületben átnevezni minden közteret, ez azonban nem jelenti azt, hogy nem jó ötlet a HÉV-ek számozása."

pontosan kérem. a sok paraszt itt a jogos anti-fülkeforradalmi hevületében az értelmes intézkedésekre is sipítozik.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.07.20. 10:26:48

vegyétek észre, hogy ti, akik itt rinyáltok egy nyugat-európai, értelmes rendszer bevezetése ellen, ti most éppen azt csináljátok, amit Orbán nagyban: csak azért is az értelmes megoldások ellen ugráltok, szembe hugyoztok a széllel, csak mert mindenre ugrotok, amit az ellenség talált ki.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.07.20. 10:34:54

Nagyon nem értek egyet a cikkíróval. Én vidéki vagyok, tehát Budapestre alapvetően turistaként tekintek, habár nyilván a HÉV vonalak elnevezéséül szolgáló településeket tudom hol vannak. Ugyanakkor egyáltalán nem beszédes számomra, hogy mi az, hogy Ráckevei vonal. Ráckeve oké, de a köztes megállókról fogalmam nincs, főleg mert sosem ültem rajta, és sosem néztem merre halad, egyébként ha egy Budapest térképen mutatná valaki, akkor sem jelentenek semmit sem nekem azok a helyek, ahol áthalad, hacsak nem célpontom valamelyik. De ha célpontom, akkor az, hogy 6-os HÉV se többet, se kevesebbet nem mond, kivéve azt az egy esetet, ha célom Ráckeve(egyébként elmegy odáig?). Miért hangzik furábban, hogy felszállók a 78-as buszra, átszállók a 34-es villamosra, majd a 7-es HÉV-re(ezek random számok voltak), mint ha a végén a Csepeli vonalra szállnék fel? Sőt, szerintem a nálam is naivabb turistának még inkább megtévesztőek lehetnek ezek az elnevezések, mert ha azt se tudja mi az a HÉV, akkor ezeket az ilyen szentendrei meg ráckevei elnevezés alapján valami kizárólag helyközi vagy távolsági közlekedési eszköznek tekintené.

A másik pedig, hogy ahogy egyáltalán nem feltételezem, hogy egy városban a 7-es és a 8-as busznak lenne közös megállója, hogy a HÉV-nél így kellene lennie.

Haynau (Sons of Monarchy) 2011.07.20. 10:35:42

Számozzák, és? Legyen nyugodtan számuk a HÉV-vonalaknak. Csak azért nem lenne jó az ötlet, mert "eddig is jó volt így"? A busz-villamos probléma miatt - azonos számok - pedig elég a szomszédos Ausztriába, azaz Bécsbe kukkantani: a buszjáratok száma után "A" betű. Pofonegyszerű: az "1" villamost jelent, az "1A" buszt. Akkor a "szegény turisták" is jobban kiismerik magukat.

2011.07.20. 10:36:11

Hááát ha nagyon megerőltetem magam, akkor túljutok a haverom a táblagyáros sztorin és meglátom benne a lényeget.

Tényleg van értelme ennek az átnevezésnek.

DE!!!

Miért H5???? Miért nem H1???

orient 2011.07.20. 10:36:43

"Egy turistának nagyon jól fog kinézni, ha Budapestre látogatása előtt tájékozódik a budapesti közlekedésről. Ha térképet nem néz hozzá, valószínűleg azt fogja gondolni: egész jól szervezett ez a budapesti közlekedés;"

Elárulom a Budapesti közlekedés nagyon jól szervezett. Mindenki nyavajog aki itt él csak utána kéne nézni EU statisztikáknak. Nem a szervezettséggel és járatsűrüséggel van a baj, hanem a járműpark korával és állapotával. Ha tehát lecserélnének mindent újra, korszerűre, Budapest közlekedése lenne az egyik legjobb az EU-ban.
(pár éves statisztika alapján Budapest és Helsinki tömegközlekedése volt a legszervezettebb Európában...)

A számozást is jó ötletnek tartom. Máshol is így működik a helyi érdekeltségű vasút jelölése. Na mentem, lehet tovább fikázni!

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.07.20. 10:38:35

@Lasombra:
Egy külföldinek meg végképp sokkal többet fog mondani, hogy H7, mint hogy Csepeli vonal...

tundrazuzmo (törölt) 2011.07.20. 10:39:07

Úgy számozzák, ahogy akarják. A 3 célcsoport mindegyike el tud igazodni:
1. Külföldiek. Nekik igazán mindegy, hogy Csepel, vagy H7 jelenik meg, mert egyiket sem ismerik. Ahogyan Londonban nekem is mindegy, hogy Piccadilly line, vagy a "sötétkék metróvonal", ha van vonaltérkép.
2. Budapestet ismerő hazaiak. Nekik tökmindegy, ugyanis már a lábuk viszi őket átszálláskor.
3. Budapestet nem ismerő hazaiak. Az útvonaltervezés interneten már elég profi. Az utvonalterv.hu, bkv.hu elég jól használható. Aki nem használ internetet, az pedig vagy a régi térképe szerint megy (nem téved el, mert a régi nevek szerepelnek), vagy kérdezősködik egy 2. csoportba tartozó utastárstól.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2011.07.20. 10:40:55

Az utolsó bekezdésben van a lényeg, teljesen egyetértek.

Júniusban is jót röhögtem, amikor azt reklámozták, hogy a BKV cselekszik a fenntartható fejlődésért, ezért normál vonaljegy áráért lehet felszállni az EU-s zászlókkal díszített villamosokra.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.07.20. 10:41:05

@orient:
Ez így van. Én akármikor Budapesten jártam, könnyedén eljutottam bárhonnan bárhová tömegközlekedéssel minimális helyismerettel és elég hamar. Ugyanez a legtöbb európai nagyvárosban katasztrófa, mert mindenki inkább autózik.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.07.20. 10:42:13

@tundrazuzmo: ezeket már lerágtuk. kurvára nincs igazad a külföldivel, csak nem gondolsz bele. ld. fent.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.07.20. 10:44:08

@tundrazuzmo:
Külföldieknek még előnyösebb is, mert nekik könnyebb megjegyezniük, hogy H7, mint hogy Csepel.

Aki meg a számozást szidja, hogy miért H7-től, az nem gondolkodott még el azon, hogy ha egy városban van 145-ös busz, az nem feltétlenül azt jelenti, hogy van előtte 144, és egyébként is csak a helyieknek okoz logikai fejtörőt a miért, aki csak látogató, annak tökmindegy, hogy hánytól kezdődik a számozás.

tocibacsi 2011.07.20. 10:44:40

mondjuk egy TK hálózati térképen szineket, bogyókat és a bogyókban számokat egyszerűbb feltüntetni, mint folyton odaírkláni, hogy "csepeli" ... és tényleg mindenhol számoznak... tehát én semmi rosszat nem látok abban, hogy "H7 (Csepel)" kerül a "Csepeli HÉV" felirat helyére, a térképek számára meg van mostmár száma és szine is...

tomwar 2011.07.20. 10:45:05

Meg lehet szamozni. Pluszban...ennyi. Ettol meg maradhat H7 Cepeli HEV, kb. mindegy.
A szamozas logikaja viszont silany.
A szokasos: jo otlet, szar kivitelezesben.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2011.07.20. 10:45:48

@orient: Nagyrészben igazad van, viszont a járműpark miatt sokszor eltűnik a szervezettség. Ha lerobban a villamos, akkor hiába van jó menetrend, nem jár semmi se azon a vonalon. Vagy ha éppen nincs elég működőképes busz a garázsban és kihagynak egy járatot...

Egyébként elég sok a bosszantó hiba, például a lépcsőzés az Örsön a metró és HÉV között vagy a Stadionoknál a Volánhoz. éS persze a 3-as metró sem megy el még mindig az eredetileg tervezett vasúti végállomásra, ahogy az 1-es villamost is még mindig csak tervezik átvinni a hídon.

orient 2011.07.20. 10:52:49

@online távmunkás: Igazad van, ezért írtam hogy járműparkot újítani kéne. Lépcsőzés is gáz, de ez nemcsak nálunk van így. Próbáld ki a metrókat pl. Hamburgban. EU egyik legfejlettebb városa és ahogy a metrók elhagyják a belvárost (sőt 1-2 vonalon belvárosban is) lépcsőzés van. Igen 21.sz Németország, se mozgólépcső, se lift se semmi. Sokan azt hiszik mindenhol minden van csak mert Magyarországon szar. Igaz itt ebből a szempontból sokkal rosszabb a helyzet mert nálunk legtöbb helyen nincs felszínre lift vagy mozgólépcső (rászorultaknak). Ezen valóban lenne mit javítani. Szervezettség azonban jó...

_Molly 2011.07.20. 10:56:41

Basszus, miért van az, hogy a poszt ezen bekezdésén olyan nagyvonalúan átsiklottatok?

"Az ilyen aprócska átnevezgetések óriási háttérmunkát generálnak: ki kell dolgoztatni a koncepciót; meg kell terveztetni az új dizájnt; le kell gyártatni a táblákat, matricákat, plakátokat, szóróanyagokat; át kell programoztatni az érintett egyéb járatok utastájékoztató rendszerét, a hangos tájékoztató vonatkozó részeit pedig újra fel kell mondatni. Ezeket mind-mind jó pénzért csinálták meg nekünk, és mi nem sajnáljuk rá a pénzünket..."

Pedig ez a leginkább bicskanyitogató.
Az ország kasszája mínuszban, erre hivatkozva szívatják emberek millióit és nyomják az arcunkba a megszorításokat (csak ŐK másként nevezik). És a kormánypárt annak rendje és módja szerint osztja a milliós megrendeléseket a haverok cégeinek.

TÉNYLEG ŐKET kell most jóllakatni? TÉNYLEG a HÉV-ek átszámozására kell most költeni?

TÉNYLEG ez most a legfontosabb problémánk???

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.07.20. 10:57:52

@orient:
Leeds meg 900 ezres város, de agglomerációval együtt(és itt totál egybenőtt településeket kell érteni ez alatt) nagyobb, mint Budapest agglomerációval. Az egyetlen tömegközlekedési eszköz a busz, és azok is sokkal ritkábban járnak, mint Budapesten.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2011.07.20. 10:58:29

@orient: Hamburgban még nem jártam, de Frankfurtban a belvárosban mindenhol van lift a metróhoz és az S-Bahnhoz. És alacsonypadlós vonalak vannak, tehát az egész egész vonalon olyanok a járművek, nemcsak néha megy egy.

Lasombra 2011.07.20. 10:59:52

@Brendel Mátyás: figyi. én már mindent leírtam, amit gondoltam, max ugyanazt ragoznám újra és újra. ehhez nincs sok kedvem, viszont segíteni akarok, hogy legközelebb kicsit elegánsabban vitatkozhass.

1. attól, ha tizenötször leírod, hogy "nincs igazad", attól még nem lesz úgy. ez önmagában nem érv. ha én leírom tizenhatszor, akkor én nyertem? gondolom, nem.
oké, egyszer leírtad, vettem a lapot, hogy SZERINTED nincs igazam. ezzel nincs semmi gond, ez általában alapfeltétele egy vitának. ha szerinted igazam lenne, nyilván nem is írsz.

2. feltételezésekre alapozni, és kinyilatkoztatni se nem elegáns, se nem célravezető.
mondok példát is, nehogy megsértődj.

- "egyébként elég azt megjegyeznie, hogy hányadik megálló. sok gyakorlatod nincs ebben."
ööö... ismerjük egymást?

- "turizmusban, külföldi utazásban meg láthatóan tapasztaltabb vagyok nálad."
ja, láthatóan. egyébként honnét ismerjük egymást? vagy ezt már kérdeztem, mi?

az én apukám meg erősebb. vagy stipi-stopi én vagyok tapasztaltabb, mert már 1902 óta külföldön élek, évente országot váltva, és a hobbim a tömegközlekedés... és egyébként is azt írok, amit akarok.

3. személyeskedés.
engem spec nem zavar, ha folyamatosan hülyézel, de nem értem, mi szükség van rá. vagy mi haszna van.
bizonyára valakit felzaklat, és akkor visszavág, vagy még durvábbat ír, és voilá, már el is ment a vita az anyázásba, ami gondolom annak hazai pálya, aki kezdte.

én sem vagyok szent, engem is fel lehet baszni, de mindjárt így indítani egy ilyen pöcsömnyi ügyben, nem kimondottan vagány.

aztán az, hogy az ellenvélemény rinyálás, szintén roppant elegáns és lehengerlő. nem sok mindent lehet vele kezdeni. (mondhatnám, ugyanazt csinálod, mint Orbán nagyban.)

4. véleményeket próbálsz cáfolni kinyilatkoztatásokkal.

erre ráhúzható az egész "kinek mit egyszerűbb megjegyeznie" témakör. erre nem is pazarolnék betűt, ha ezt te jobban tudod, hogy ki mi alapján tájékozódik, akkor az úgy van. köszönöm, hogy megosztottad.

5. tényeket próbálsz cáfolni offtopic dolgokkal.

az, hogy ki van írva a csatlakozás is, miben cáfolja, hogy a megállók nevei továbbra is ékes, magyar karaktersorok? akár számolja őket a csóka, akár nem. semmiben.

apropó megállószámolás. tudom, te sokkal tapasztaltabb vagy ezen a téren (hisz írtad, ergo az úgy van), de ezzel vigyázz, mert jóllehet a metró mindenhol megáll, a busz és a villamos már nem biztos. jobb, ha odafigyelsz a megálló nevére is. az a tuti.

6. amit te kezdtél el, azt nekem tudod be, hogy offtopic mellékvágány.

jössz a megállók megjegyezhetetlen neveivel. mire én megjegyzem, hogy ez bizony feature, tökmindegy, hogy hévezik az ember vagy moziba megy, mire visszavágsz, hogy ennek semmi köze a hév számozáshoz.
valóban.

summa summarum:
felőlem kardozhatsz itt napestig, tolhatod az egód, az e-peened, akár még a csajodnak is megmutathatod, hogy milyen menő voltál ma délelőtt, attól még SZERINTEM ugyanúgy hülyeség ez a fajta számozás.
(tudom, nem kell leírnod, szerinted meg nem.)

nem tudom, miért zavar ez annyira téged, hogy én mit gondolok. de örülök, ha segíthettem a mai önbizalomfröccsödben.

fatia-negra 2011.07.20. 11:08:59

@Brendel Mátyás: attól hogy polgárnak mondalak, még ugyanolyan paraszt maracc... de ha akarod hívhatlak polgárnak... kérlek alássan ;)

orient 2011.07.20. 11:11:01

@online távmunkás: Nyílván vannak jobb helyek mindig. Nem kell messzire menni, Bécs, mindenhol van lift és új járművek,, tömérdek metró...stb. Mondjuk ők 1945 után kezdték újjáépíteni az országot mi pedig 1990 kezdtük volna , de valahogy azóta sem megy :)))

Én Darmstadt-ban voltam jó ideig (ha ismered Frankfurtot akkor tudod miről beszélek). A járművek állapotával, lift-tel..stb. valóban semmi gond nem volt, de mondjuk azért hazamenni délután, csúcsidőben irodából villamossal. Hát simán vártam általában 15-20 perceket, és tömve volt mert ugye csúcsidő és mindenki akkor ment haza. Lehet itt is lehetne minden villamos Siemens az egész városban viszont cserébe nem 3-5 percenként járna hanem 15-20 percenként. Amit az energián és sofőrök számán megspórol a társaság fordíthatja új járművekre...

barli 2011.07.20. 11:12:29

A számozás jó ötlet.
De hogy mi a francért nem H1-estöl kezdik, azt nem értem.
Ha tényleg minden számhoz egy bkv járat tartozna (busz, villamos, metró, hév), akkor lenne értelme, hogy ne legyen két ugyanolyan. Ha azonban ez nem így van, és nem is akarják, hogy így legyen, nem értem, hogy mi köze a metró számának a hév számához.
szvsz ha már betüt adnak a metrónak (M) és a hévnek (V), akkor az lenne a legjobb, ha a busz (V vagy A) és a villamos (V) is egyböl betüt kapna.
hogy ne legyen túl nagy a felfordulás, megtartanám buszok és villamosok jelenlegi számozását, csak a térképeken/megállókban bevezetnék egy Vxyz és egy Bxyz (esetleg Axyz) megjelölést. A héveket meg H1-töl kezdeném, mert igy logikus, és bármeddig folytatható a számozás, a metrónál is.
Az egész egyx tökéletesen átlátható rendszert alkotna a térképen. A turista, vagy bárki egyböl látná, hogy buszra, villamosra, hévre vagy metróra kell e várnia.
Ez így csak egy félmegoldás.

fatia-negra 2011.07.20. 11:15:02

@Lasombra: +1 (ez a hosszabb verzió volt:)

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.07.20. 11:15:55

@Lasombra:

figyu, ne vakítsál!

Itt a te véleményed áll az enyémmel szemben. Az enyém messze logikusabb, de ezt már döntsék el az olvasók.

Ha te olyan feltérelezésekből indulsz ki, hogy a külföldieknek könnyebb megjegyezni azt, hogy "Csepeli HÉV", mint az, hogy "H7", akkor valóban vélemény áll véleménnyel szemben, csak nálad sürgősen indokolt egy reality check error.

"az, hogy ki van írva a csatlakozás is, miben cáfolja, hogy a megállók nevei továbbra is ékes, magyar karaktersorok? akár számolja őket a csóka, akár nem. semmiben."

Ez miben cáfol bármit is? Ha ki van írva, hogy H7, akkor mi a faszt kell megjegyeznie annak a csávónak? A megálló nevét? Nem kell, te agyalágyult! Miért kéne?!

És mégegyszer, a csatlakozás nevének mi köze a HÉV elnevezéséhez vagy számozásához? Megmondom. SEMMI. Független kérdés. Nem érv.

"jössz a megállók megjegyezhetetlen neveivel"

jött a halál. félrenézted, részeg vagy. ezzel te jöttél.

kavarod a megálló nevét a HÉV nevével, te félkegyelmű!

a többire meg annyit, hogy ha te olyan hülye létedre, mint amilyen vagy, okoskodsz, akkor ne csodálkozz, ha ilyen a reakció! próbáld meg szerénységed IQ-dhoz igazítani, és nem szólni bele mindenbe, vagy jobban meggondolni!

a te IQ-ddal kb fél napig kéne morfondíroznod, olvasgatnod, és utána esetleg van értelme hozzászólnod. enélkül csak marhaságokat hordsz össze.

czejp (törölt) 2011.07.20. 11:16:48

2. boriték- mindent szervezz át.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.07.20. 11:18:03

@barli:

a számozás roppant praktikus. redundáns, de az emberi rendszerek redundánsak, és a redundancia hasznos tud lenni. továbbá rugalmasan kiterjeszthető.

barli 2011.07.20. 11:18:09

@barli: ehh, hülyeségeket írok, vissza kéne olvasnom magamat elküldés elött :)
szóval busz B/A, villamos V, hév H, metró M, troli T. fogaskerekü F, Sikló S, úttörövasút Ú :)

ave 2011.07.20. 11:18:20

Nekem az tetszik, hogy akkor M5 mar tuti nem lesz szerintuk. :)

barli 2011.07.20. 11:21:00

@Brendel Mátyás: kiterjeszthetö, ha az idióták nem foglalják le az ötös metrót az ötös hévvel.
Vagy az a cél, hogy a jövenöbeli metróvonalnak minnél magasabb legyen a száma? :)

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.07.20. 11:25:24

@barli: figyusz, hülyegyerek. ha lesz ötös metró, akkor egy átfedő szám lesz. a te rendszeredben meg öt lett volna. így nem érvelhetsz, mert hülyeség!

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.07.20. 11:29:49

@barli: kezdhették volna a HÉveket mondjuk 7-től számozni, hátha lesz még két metró, de akkor kilógnak a két-számjegyű tartományba, ami ugye több festék, több pénz. és azért az ötös és hatos metrónak olyan sok esélye nincs.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.07.20. 11:39:18

@Lasombra: azt, hogy külföld dolgában totál süket vagy onnan látom, hogy ágálsz egy olyan rendszer ellen, amely külföldön elterjedt.

az egyetlen dolog nem elterjedt, hogy a HÉV számozása a metrók tartománya felett keződik, de ez olyan apróság, hogy aki ebbe köt bele, az perverz kell, hogy legyen.

fatia-negra 2011.07.20. 11:42:08

@Brendel Mátyás: látom mindenki szembejön neked az autópáláyn... de a te logikád a hibátlan...

a dávid vitéz haverod? pénzt kapsz a propagandáért?

"kilógnak a két-számjegyű tartományba, ami ugye több festék, több pénz"

:))))) ez jó... a pénz számít a fides nek? :)

"és azért az ötös és hatos metrónak olyan sok esélye nincs"

ha elmegy a fides maffia itt az elnemlopott pénzekből keresztül-kasssul fognak metrók épülni... a kétszámjegy is kevés lesz a vonalak jelölésére...

barli 2011.07.20. 11:46:44

@fatia-negra: hagyjad, mindig mindenkivel ilyen bunkó, mert ö egy hiperentelektüel. A fideszhez meg nem lehet sok köze, ha már piroslap.hu-s moderátor :)

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.07.20. 11:53:05

@fatia-negra:

"látom mindenki szembejön neked az autópáláyn... de a te logikád a hibátlan..."

1) Van pár magyar paraszt, aki szembe jön
2) Van pár magyar nem paraszt, aki egyetért velem
3) A külföldi városokban számozásos rendszer van

szóval ha már autópálya, akkor úgy tűnik, hogy elég durván el lennétek sodorva, mert ti mentek szemben.

"ez jó... a pénz számít a fides nek? :)"

nekem igen. és mint azt már jeleztem, nem vagyok Fideszes, szóval nem tudom, hogy a kurva életbe gondoltad ezt érvnek, amikor tudod, hogy nem vagyok fideszes.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.07.20. 11:56:46

@barli: csak az olyan hülyegyerekekkel, akik IQ-juk felett okoskodnak.

FalóNyúl 2011.07.20. 12:08:36

@Brendel Mátyás: Pár állításodat megkérdőjelezném... :)

Traktoros 2011.07.20. 12:21:44

@F173: Nekem sikerült megjegyeznem, amikor Londonban voltam... :)

Overground - narancs-fehér
District - zöld
Piccadilly - sötétkék
Victoria - világoskék
Central - piros
Northern - fekete
Bakerloo - barna
Circle - sárga
Jubilee - szürke
Hammersmith & City - rózsaszín
Waterloo & City - türkiz
Egyedül a lila neve nem jut eszembe, de azzal nem is utaztam... :)

... na, utánanéztem, a lila a Metropolitan :)

kermi 2011.07.20. 12:30:29

Hülyeség átnevezni a hévet. Csókoltatom az ötletgazdát.

fatia-negra 2011.07.20. 12:32:36

@Brendel Mátyás: elszállt. ujra

MINDEN VASÚT a célállomásról van elnevezve külföldön is

HÉV = helyi érdekű vasút

pont mint az érdi stb... csak nem Máv hanem bkv

balambher 2011.07.20. 12:36:53

Önmagában nem ördögtől való a számozás, engem nem zavar, hogy a HÉVek számokat kapnak. De van néhány dolog, ami így nem feltétlenül ésszerű.
Például kell-e külön szám a csömöri és a gödöllői vonalnak, mert az azt sugallná, hogy ezeknek semmi közük sincs egymáshoz, pedig de.
Aztán az sem okos dolog, hogy ha - persze lehet kérdezni, hogy mi értelme volt, de ha már úgy történt, ahogy történt, akkor inkább bele kéne kapaszkodni a koncepcióba - nemrégiben egységesítették a buszok és villamosok viszonylatszámait, akkor most valami mást találnak ki. Akkor inkább ebbe a rendszerbe illeszkedhetne a többi jármű is, lehetnének mondjuk 500-zal kezdődőek, azaz a kisföldalatti az 501, a piros metró az 502, és így tovább, a HÉVek meg ne folytassák a metrót, hiszen nem ugyanaz a műfaj, hanem kezdődjenek 511-től, vagy 601-től.
De azt is meg tudom érteni, hogy ha a fülkeforradalom szellemében ez nem tetszik, akkor viszont számozzák vissza a buszokat villamosokat, úgyis mindenki megszokta már a régi számokat, és néhány korrekciót lehetne tenni - ahogyan most a 90-es buszcsalád visszaváltozott 21-essé, - pl. a 105-ös busz is lehetne 4-es, ahogyan régen is volt, vagy a 61-es villamos is lehetne újra 56-os, hiszen a Hűvösvölgyhöz ez kapcsolódik, nem véletlen a 956-os éjszakai járat száma, akkor az miért nem lett 961... És akkor a hévszámozás is 1-sel kezdődő lehetne (H1, H2...) , meg a metró is (M1, M2). Amúgy ebben a nagy számozósdiban nem értem, hogy hagyhatták meg a trolik 70-nel kezdődő számait, hiszen azok köztudottan Sztálin elvtárs 70. születésnapja tiszteletére kezdődnek onnan, ha egy Moszkva tér, mint elnevezés zavaró tud lenni, akkor ez miért nem?
Egyébként többször jártam Pekingben, összességében éveket töltöttem ott, és az ottani buszszámozással - ami ráadásul változott is az évek alatt - eléggé meggyűlt a bajom. Csak tapasztalati úton lehetett megtudni, hogy mi hova megy, és hol áll meg, hogy mikor, azt úgy sem...
Viszont abban nagyon igaza van a többségnek, hogy az egész mögött két motiváció van: valakinek táblagyára van, illetve látszateredményt kell felmutatni lehetőleg minél olcsóbban. De még így is azt mondom: ha jót találnának ki, ez se zavarna. Csak ez így kicsit kaotikus.

Roy 2011.07.20. 12:37:50

@fatia-negra: A H5 mwg egy levelibéka, vagy varangy.

Roy 2011.07.20. 12:42:22

@barli: Ami a villamos számainak a buszéhoz. Nemrég számozták át a buszokat. Ami egyezett valamelyik villamosjárat számával az a buszjárat vagy egy egyest, vagy kettest kapot az előző két számjegye elé.

Roy 2011.07.20. 12:47:12

@_Molly: Miért mit vártál? Ez így volt 1988-2002 között is. Hapy End, Ezüsthajó kft.
Gondolod most másképpen csinálják. 2/3-al mindent szabad.

Sck 2011.07.20. 12:58:44

Észak-Déli metró avagy 3-as metró, Kelet-Nyugati metró, vagy 2-es metró? Megszokás kérdése...

barli 2011.07.20. 13:02:44

@Roy: tényleg egyszerübb és átláthatóbb lett volna a buszokat Bx-nek, a villamosokat meg Vy-nak nevezni. Legalább a térképeken.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2011.07.20. 13:08:52

azért kérdezte már tőlem egy angol motoros, hogy "tápálká?". mondom neki iningliss: mi a szart akarsz? azt mondja hogyan kell eljutni tápálkára. vagy 1 percig agyaltam, mire rájöttem hogy tapolcára akar menni.

most ha azt kérdezné, egy alap beélvárosi zajban hogy:
"Bátiáni szkver? hev tu bikaszmegier?"
akkor kapásból mindenki vágná hogy mi a francot akar? igaz akkor sem ha azt mondaná hogy: "eidzs szevn"...

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.07.20. 13:19:20

Na elmondom a dolgot Párizsos példával, hogy érzékelni tudjátok a különbséget. Tegyük fel, hogy a Concorde-ról akartok Orsay-be menni. Nézzük meg, hogy mit kell megjegyezned valójában a számozásos rendszerben, és mit kéne számozás nélkül!

Mindkét rendszerben meg kell jegyezned, hogy a HÉV itt RER.

A) Számozás

1) 1-es metró
2) RER B
3) Az átszállást nem kell megjegyezned, mert ki van írva a metró útvonalát jelző táblákon, hogy hol van az RER B-re az átszállás.
4) Utána egy ici-picit kavarodhatsz azon, hogy neked melyik irány a jó, és hogy melyik RER B-re kell felszállnod, mert nem mindegyik jó. De ez már csak azért van így, mert Párizs egy nagy rendszer. És ekkor már a jó helyen vagy, szóval csak métereket kavarogsz.
4) Meg kell jegyezned az "Orsay" nevet, ez nincs megszámozva.

B) Számozás nélküli rendszer.

1) Meg kell jegyezned, hogy 1-es metró. Ha még ez se volna beszámozva, akkor igazán sokmindent kéne megjegyezned. Magyar parasztoknak persze ez lenne az álomvilág.
2) Meg kéne jegyezni, hogy a Chatelet-nél kell átszállni. Ugyanis nem lehetne kiírni a metrókban lévő táblákra, hogy "RER direction Saint Remy". És a Chatelet-nél több RER is van.
3) Meg kéne jegyezned, hogy a "Saint-Remy", mert ismétlem, több RER is van.
4) És aztán még Orsay-t is.

Namost Magyarországon kicsit egyszerűbb a dolog, mert a HÉV-ek nem találkoznak, de mondjuk a 4-es, 6-osról bizony átszállhatsz két HÉV-re is. Tehát ott számozás nélkül, amikor felszállsz a villamosra, aligha igazodsz ki, hacsak nem jegyzed meg az átszállóállomást.

Továbbá. A 4-es 6-oson ha jól emlékszem, akkor bemondják az átszállásokat. csakhogy a külföldi hülyegyerek kb., akkorát néz arra, amikor azt mondják, hogy "csepeli HÉV", mint a magyar, ha a külföldi azt mondja, hogy "kszepeli HEV".

Ellenben angolul be lehet mondani, hogy "eits szevn". A magyar nyelvet azzal megerőszakolni, hogy az angol bemondó "kszepeli HEV"-et mondana, na azt igazán nem kéne. Egyébként is Shit Pali bácsi nem írná alá.:)

Aki ezek után is ugrál, az szegénységi bizonyítványt állít ki elmeállapotáról.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.07.20. 13:24:07

@fatia-negra: majd, ha Csepel ugyanakkora város lesz, mint Debrecen, akkor ugrálj, jó?! Komolyan, gondolkodás nélkül írod a hülyeséget. Kivehetted volna már, hogy az, hogy mit számoznak, és mit nem számoznak praktikus kérdés, és sokmindentől függ.

A HÉV esetén a számozás melllett vannak a döntő révek, A metróknál, helyi érdekű buszoknál, villamosoknál szintén.

Ugye a távolsági buszok nincsenek számozva, de a helyiek igen. Ennek megfelelően a távolsági vasutak nincsenek számozva, de a helyiek igen. Mert az itt releváns praktikus szempontokban nem a közlekedési eszköz fajtája számít, hanem a helyi vagy távolsági volta.

Ez így kerek.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.07.23. 16:23:57

@molnibalage: ÁHá , értem. Vagyis nem, nem értem, kicsit jóval többen élnek itt mint Budapesten, és az egyik leglátogatottabb turistacélpont. Ide megfelel pl. hogy This is the London Overground Service to West Croydon, de értem , Magyarországra nem.

Ha már annyira számozni akartak, lehetett volna számmal is és a régi rendszerben is hagyni.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.07.23. 16:34:33

@molnibalage: Amúgy szerinted úgy jöttem ide , hogy fejemben volt a város? A fenét. Most sincs, a ynugati részén még nem is voltam. De a metróvonalaknak NEVÜK van, és nem számuk, sokkal jobban megjegyezhetőek.