Hirdetés

Csatlakozz hozzánk


Hirdetés

Hirdessen a General Public blogon!

Árainkról érdeklődjön a marketing@generalpublic.hu e-mail címen.

Kiemelt partnerünk:

Jövőre összeomolhat Budapest közlekedése

2011.10.04. 19:22 Faigl Zoltán

A kormány segítsége nélkül jövőre teljesen összeomolhat Budapest közlekedése. A BKV idén 6,5 milliárd jövőre 35 milliárdos finanszírozási hiánnyal küzd. Tarlós István főpolgármester szerint a BKV finanszírozási nehézségeivel a főváros egyedül nem tud megbirkózni.


 

Az index kérdésére, hogy az új villamosok hiányában a felújított 1-es és 3-as villamos vonalán milyen járművek járnak majd, György István főpolgármester-helyettes elmondta, hogy ha az eredeti beszerzési projektet az állam nem támogatja, akkor külön csak az 1-es és a 3-as vonalára nyújtanak be járműbeszerzési tervet.

Hogy lesz ebből új villamos?

Néhány hete örülhettünk, hogy az 1-es és a 3-as villamos is teljes hosszában megújul majd, sőt, az 1-es vonalat meg is hosszabbítják majd, így az egészen Újbudáig érne. Azonban a vonalfelújítás uniós támogatásának feltétele az akadálymentesített villamos, a mostaniak azonban egyáltalán nem felelnek meg ennek a kitételnek.

 Olcsóbb lesz a bérlet

Hat fideszes képviselő indítványt nyújtott be a központi költségvetés módosítására, mely azt célozná, hogy a diák és nyugdíjas bérletek támogatása növekedne az összes vidéki város tömegközlekedésében, Budapesten azonban maradna a jelenlegi szinten. Ez a javaslat további költségeket jelentene a vállalatnak, a főváros pedig Tarlós szavaival „brutálisan rosszul járna”

A módosító javaslathoz másik harminc fideszes képviselő további módosító indítványt nyújtott be, ami a budapesti bérletek támogatását is annyival emelné, mint a vidékieket. Ez még tovább növelheti a költségeket.

Jegy és bérlet vásárlásával Ön is hozzájárul a közösségi közlekedés jobbá tételéhez

Hiábavalónak látszik a közlekedési vállalat átfogó ellenőrzése. Ellenőrökkel találkozhatunk a 4-6-os villamoson éjjel és nappal, majdnem minden éjszakai járaton, sőt már a közterület felügyelők is elkísérik őket, így már nem lehet a bliccelőkre fogni a hiányt, hisz az ellenőrzések dacára még mindig növekedni látszik a hiány.

A remény hal meg utoljára

A főváros vezetése egyelőre csak reménykedhet abban, hogy a járműbeszerzésnek legalább egy részét támogatja a fejlesztési minisztérium. Tarlós István a finanszírozási nehézségekről az index-nek adott nyilatkozatában elmondta, hogy a 4-es metró az üzembe lépése után további 6 milliárd forintos költséget jelent majd a BKV-nak, ami azért is súlyos teher, mert a közlekedési vállalat üzemeltetési költségeinek legnagyobb részét a metrókra kell fordítani.

A bejegyzés trackback címe:

https://generalpublic.blog.hu/api/trackback/id/tr723278468

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.