Hirdetés

Csatlakozz hozzánk


Hirdetés

Hirdessen a General Public blogon!

Árainkról érdeklődjön a marketing@generalpublic.hu e-mail címen.

Kiemelt partnerünk:

Provident: hitel - pszichológia

2011.12.08. 21:55 Faigl Zoltán

A Provident kölcsöneiről a legtöbb embernek a magas THM, és a legális uzsora jut eszébe. Érdekes jelenség, hogy ennek ellenére az ügyfelek és az üzletkötők között gyakran szinte baráti viszony alakul ki, amikor hetente bekopogtatnak az aktuális törlesztő részletért. D. Kovács Ildikó, a hvg.hu újságírója utána járt, hogy viselkedik ügyfelek közelében a néhány éve még gyakran megbélyegzett hitelintézet.

 

„Mindig akkor jön, amikor hívják, és olyan szívesen elbeszélget a mamával” - jellemezte a Provident üzletkötőjét egy a nagymamájával élő 19 éves lány. A gyorskölcsönt biztosító társaság közel háromezer üzletkötőt foglalkoztat, akik úgy vélik, az ügyfelekkel való kapcsolattartás messze túlmegy azon, amit egy normál pénzügyi szolgáltatás megkövetel.

Statisztikai adatok szerint a klienseknek körülbelül a fele ajánlások, család vagy barátok révén fordul az intézethez, a maradékot hozza a fizetett reklám. Egy üzletkötőre körülbelül száz – százhúsz ügyfél jut. Ahogy a hvg.hu-nak mesélték, 140 fő a lélektani határ. Ennél többel már nem tudnának megbirkózni. A munkaidő sokszor így is 12 órás, de minden ügyfelet név szerint ismernek – mondják az üzletkötők.

Az ügyfelek tehát elégedettek, bár sokan még saját családjuk előtt is titkolják, hogy kölcsönhöz kellett folyamodniuk. Miért égett belénk mégis a rossz érzés a Provident kölcsönök kapcsán? D. Kovács Ildikó szerint rossz a cég sajtója. Ez döntően annak köszönhető, hogy évekkel ezelőtt Mali Zoltán, Drávapiski polgármestere feljelentette a Providentet, mert szerinte tevékenységük kimerítette az uzsora bűncselekményét. A rendőrség végül elutasította a feljelentést, a bíróság pedig rágalmazás miatt a polgármester marasztalta el, a cég imázsának ez egyáltalán nem segített.

A hvg.hu szerint a Providenttel kapcsolatos előítéletek valójában több ponton sem állják meg a helyüket: egyrészt kisösszegű – harminc, de legfeljebb 250 ezer forint közötti – gyorskölcsönről van szó, így aztán az állítás, hogy a lakásukat veszítik el miatta az emberek, nemigen fedi a valóságot. Másrészről pedig gyakran összekeverik a hitelkamatot a teljeshiteldíj-mutatóval. Az sem igaz, hogy bárki kaphat kölcsön, száz ügyfélből hatvan ugyanis elbukik a hitelbírálaton.

A magasabb THM pedig csak abban az esetben jelent többletköltséget az hitelesnek, ha igénybe veszi az úgynevezett kényelmi szolgáltatást, amikor a már említett üzletkötők minden héten házhoz mennek. Normál esetben lehetőség van átutalással is törleszteni.

A november elején elfogadott kamatplafon-törvény értelmében 2012. január 1-ét követően, a fogyasztók részére nyújtott kölcsönök THM-értéke nem haladhatja meg a 30, illetve bizonyos esetekben a 45 százalékot, a Provident tehát kénytelen lesz átalakítani termékpalettáját. Azt, hogy ez hogyan befolyásolja majd az ügyféllátogatói rendszert, még nem lehet tudni.

Ma már nem ritka hogy vállalkozók is a céget keresik meg kölcsönért, így elkerülhetik a hosszas sorban állást, és az akadozó ügyintézést. A hvg.hu információi szerint ez a tendencia csak növekedni fog.

Forrás: hvg.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://generalpublic.blog.hu/api/trackback/id/tr373449285

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.