A kormány segítsége nélkül jövőre teljesen összeomolhat Budapest közlekedése. A BKV idén 6,5 milliárd jövőre 35 milliárdos finanszírozási hiánnyal küzd. Tarlós István főpolgármester szerint a BKV finanszírozási nehézségeivel a főváros egyedül nem tud megbirkózni.
Az index kérdésére, hogy az új villamosok hiányában a felújított 1-es és 3-as villamos vonalán milyen járművek járnak majd, György István főpolgármester-helyettes elmondta, hogy ha az eredeti beszerzési projektet az állam nem támogatja, akkor külön csak az 1-es és a 3-as vonalára nyújtanak be járműbeszerzési tervet.
Hogy lesz ebből új villamos?
Néhány hete örülhettünk, hogy az 1-es és a 3-as villamos is teljes hosszában megújul majd, sőt, az 1-es vonalat meg is hosszabbítják majd, így az egészen Újbudáig érne. Azonban a vonalfelújítás uniós támogatásának feltétele az akadálymentesített villamos, a mostaniak azonban egyáltalán nem felelnek meg ennek a kitételnek.
Olcsóbb lesz a bérlet
Hat fideszes képviselő indítványt nyújtott be a központi költségvetés módosítására, mely azt célozná, hogy a diák és nyugdíjas bérletek támogatása növekedne az összes vidéki város tömegközlekedésében, Budapesten azonban maradna a jelenlegi szinten. Ez a javaslat további költségeket jelentene a vállalatnak, a főváros pedig Tarlós szavaival „brutálisan rosszul járna”
A módosító javaslathoz másik harminc fideszes képviselő további módosító indítványt nyújtott be, ami a budapesti bérletek támogatását is annyival emelné, mint a vidékieket. Ez még tovább növelheti a költségeket.
Jegy és bérlet vásárlásával Ön is hozzájárul a közösségi közlekedés jobbá tételéhez
Hiábavalónak látszik a közlekedési vállalat átfogó ellenőrzése. Ellenőrökkel találkozhatunk a 4-6-os villamoson éjjel és nappal, majdnem minden éjszakai járaton, sőt már a közterület felügyelők is elkísérik őket, így már nem lehet a bliccelőkre fogni a hiányt, hisz az ellenőrzések dacára még mindig növekedni látszik a hiány.
A remény hal meg utoljára
A főváros vezetése egyelőre csak reménykedhet abban, hogy a járműbeszerzésnek legalább egy részét támogatja a fejlesztési minisztérium. Tarlós István a finanszírozási nehézségekről az index-nek adott nyilatkozatában elmondta, hogy a 4-es metró az üzembe lépése után további 6 milliárd forintos költséget jelent majd a BKV-nak, ami azért is súlyos teher, mert a közlekedési vállalat üzemeltetési költségeinek legnagyobb részét a metrókra kell fordítani.